بهره‌مندی ۲ هزار سرباز وظیفه از آموزش‌های مهارتی در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو هزار سرباز وظیفه آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، وهب مختاران با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی راه حل مناسبی برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار است گفت: برهمین اساس دوره‌های آموزشی در ۱۴۵ کارگاه محیط کار فعال در یگان‌های نیروهای مسلح برگزار شد و سه هزار و ۱۶۰ سرباز وظیفه در یگان‌های وظیفه استان در راستای آموزش نیروهای مسلح در سال گذشته از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه ارائه دوره‌های مهارتی به سربازان متناسب با نیاز بازار کار است و آموزش‌ها در این زمینه در راستای نیازهای بازار مورد سنجش قرار گرفته و عملیاتی شده است افزود: این آموزش‌ها بر اساس تفاهم‌نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند. این سربازان پس از پایان دوره و دریافت گواهینامه مهارت‌آموزی برای دریافت تسهیلات مرتبط و با سود اندک به سازمان مربوطه معرفی می شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان یادآور شد: ایجاد اشتغال پایدار و افزایش بهره‌وری از جمله اهداف طرح مهارت‌آموزی سربازان در دوران خدمت است که انجام آن در توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار سربازان اثربخش است.

وی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سربازان را گامی موثر برای توانمندسازی آنان در دوره خدمت برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی برشمرد و افزود: دوران خدمت مقدس بهترین روزهای عمر جوان ایرانی است که آموزش‌ مهارتی در این ایام، آینده آنان در پیداکردن شغل مناسب و زمینه‌سازی برای رقم خوردن آینده‌ای روشن را تضمین خواهد کرد.

مختاران گفت: دوره سربازی یک فرصت مناسب برای استفاده از ظرفیت و سرمایه اجتماعی جوانان در راستای مهارت‌آموزی و زمینه‌سازی برای حضور موثر افراد در بازار کار است.

در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره های آموزشی مرتبط هستند.

۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه‌ای استان همدان فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می‌دهند.

کد خبر: 65042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =