رسیدگی به دو هزار دادخواست کارگری در مراجع تشخیص استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر از رسیدگی به دو هزار دادخواست کارگری در مراجع تشخیص استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، مصدق کشاورزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت متبوع حل و فصل دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی است، گفت: طی شش ماهه نخست امسال دوهزار دادخواست کارگری در مراجع تشخیص استان به ثبت رسید که ۹۷ درصد از این دادخواست‌ها منجر به صدور رای شده است.

وی افزود: با مشاوره و راهنمایی های لازم توسط کارشناسان مراجع رسیدگی به دادخواست‌ها امسال۲۷ درصد آراء صادره با سازش حل و فصل شد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر بیان کرد: با افزایش تعداد هیات‌های تشخیص و حل اختلاف به دو برابر و افزایش جلسات مراجع رسیدگی در تمامی شهرستان‌های استان و اعزام برخی از کارشناسان خبره استانی در روزهای برگزاری نشست مراجع به شهرستان‌ها، میانگین رسیدگی به این دادخواست‌ها در شش ماهه امسال به ۱۲ روز کاهش پیدا کرده است.

کشاورزی با بیان اینکه کارگرانی که به‌صورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند زیر چتر بیمه بیکاری قرار می‌گیرند، گفت: کارگرانی‌ که بدون میل و اراده و یا بر اثر حادثه و غیر ارادی از کار بیکار می شوند با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و در صورت متاهل بودن حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

وی به کاهش پرونده‌های بیمه بیکاری در استان نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان یک هزار و ۵۷۴ هستند که به صورت ماهیانه مقرری خود را از طریق سازمان تامین‌اجتماعی دریافت می‌کنند.

کد خبر: 65094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =