تعداد بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش تامین‌اجتماعی گیلان از ۴۸۰ هزار نفر گذشت

آمار بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش تامین‌اجتماعی گیلان در گروه‌های بیمه‌شدگان اجباری و حرف و مشاغل آزاد در نیمه نخست سالجاری بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی، مدیرکل این مجموعه با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برای سال ۱۴۰۲، رسیدن به پوشش نیم میلیون نفر بیمه شده اصلی را تا پایان سال هدفگذاری کرده‌ایم افزود: در پایان شهریور ماه این تعداد به بیش از ۴۸۰ هزار نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه این میزان به رقم ۴۸۵ هزار نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال حدود ۴۵۰۰ نفر به بیمه‌شدگان گروه اجباری و ۶۸۰۰ نفر به گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد افزوده شده، گفت: با احتساب بازنشستگان این گروه‌ها در این دوره عملاً شاهد رشد حدود ۱۵ هزار نفری در این بخش بوده‌ایم.

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان تاکید کرد: طرح موفق بازرسی‌های تیمی کارگاهی استان که در همایش سراسری مدیران سازمان نیز در زمره اقدامات موفق و مطرح مورد تجلیل قرار گرفت یکی از عوامل موثر در شناسایی شاغلان فاقد بیمه و رشد چشمگیر گروه بیمه شدگان اجباری بوده است که در ماه‌های مهر و آبان نیز روند آن ادامه داشته است. در ادامه طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی هم شاهد رشد خوب گروه بیمه‌شدگان مشاغل ازاد در زیرشاخه‌های صاحبان حرف و زنان خانه دار بوده‌ایم .

مرتضوی اظهار امیدواری کرد که با آغاز دوباره فصل تحصیلی و اقدامات و برنامه‌های فرهنگی آموزشی برای بیمه دانشجویان، در این حوزه نیز تعداد بیشتری از مشمولان تحت پوشش قرار گیرند .

در حال حاضر حدود ۴۵ هزار نفر در زیرگروه‌های زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان تحت پوشش تامین‌اجتماعی گیلان قرار دارند.

کد خبر: 65117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =