اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال در شاهین‌دژ

طرح غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال توسط مرکز شنوایی سنجی تحت نظارت بهزیستی شاهین دژ در حال انجام است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی شاهین‌دژ، مهری داداشیان، رئیس بهزیستی شهرستان در بازدید از مرکز شنوایی‌سنجی با دعوت از خانواده‌های دارای فرزند ۳ تا ۵ ساله جهت سنجش شنوایی گفت: نقص شنوایی نوعی معلولیت پنهان و یکی از شایع‌ترین ناهنجاری‌های بدو تولد محسوب شده و می‌تواند موجب بروز اثرات مخرب بر توانایی برقراری ارتباطات اجتماعی فرد شود.

وی افزود: نتایج تحقیقات حاکی از آن است که برنامه‌های غربالگری موثرترین راه شناسایی زودهنگام ابتلا به آسیب شنوایی در میان نوزادان است و شناسایی و مداخله زودهنگام کم‌شنوایی در نوزادان از طریق غربالگری شنوایی بدو تولد امکان‌پذیر است.

رئیس بهزیستی شاهین دژ در ادامه اهمیت حس شنوایی در یادگیری و پیشرفت آموزشی کودکان را یادآور شد و بیان کرد: سنین پیش از مدرسه، زمان طلایی یادگیری زبان و رشد مغز کودک است و کوچک‌ترین کم‌شنوایی حتی در یک گوش می‌تواند در کاهش یادگیری تاثیرگذار باشد.

طرح شنوایی‌سنجی شنبه‌های هرهفته برای کودکان ۳_۵ سال در محل اداره بهزیستی از ساعت۶_۳بعداز ظهر و بقیه روزها قبل از ظهر واقع در پاساژ افشار شهرستان شاهین دژ انجام می‌شود.

شهرستان شاهین‌دژ در استان آذربایجان غربی واقع شده‌است. این شهر جزو تاریخی‌ترین شهرهای استان آذربایجان غربی و ایران است. این شهر تا دهه ۴۰ شمسی بخشی از شهرستان مراغه و جزو استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شد تا اینکه بعدها به شهرستان میاندوآب و استان آذربایجان غربی پیوست و سرانجام در سال ۱۳۶۸ به شهرستان ارتقا یافته و از شهرستان میاندوآب منفک شد.

کد خبر: 65163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =