تحقق ۵۶ درصدی تعهد اشتغال در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از ثبت ۱۸ هزار شغل در سامانه رصد از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: تعهد اشتغال امسال استان ایجاد ۳۲ هزار شغل است که نزدیک به ۵۶ درصد آن محقق شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیاوش آقاجانی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ یک و سه دهم درصد بر سایه افزایش نرخ مشارکت فعالان اقتصادی و شاخص‌های کلی بازار کار کاهش یافت گفت: شاخص‌های حوزه اشتغال این اداره کل مبتنی بر آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران و اشتغال ثبت شده در سامانه رصد توسط دستگاه‌های مرتبط است و این آمار به صورت پیوسته در حال ویرایش و به‌روز رسانی است.

وی با اشاره به تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار و ۹۰۴ شغل در گیلان ایجاد شد و امسال با افزایش تعهد اشتغال در استان سقف این تعهد ۳۲ هزار شغل در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان افزود: گیلان از معدود استان‌هایی است که افزایش تعهد اشتغال را پذیرفت درحالی که در ۱۸ استان کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی این تعهد را شاهدیم.

وی ادامه داد: طبق سنجشی که براساس تعهد جدید انجام شده اکنون این استان‌ها وضعیت مطلوب‌تری نسبت به گیلان دارند لذا تلاش ما بر آن است تا پایان امسال ۱۰۰ درصد این تعهد را محقق کنیم.

آقاجانی بیان کرد: نظارت‌هایی که برای پایش اشتغال واقعی در این حوزه از سوی وزارتخانه انجام می‌شود بصورت پیامکی و تلفنی است و نظارت میدانی از کارگاه‌ها نیز از طریق سامانه "سانار" ثبت می‌شود. اکثر اشتباهاتی که از طرف دستگاه‌ها در سامانه رصد اتفاق می‌افتد در موضوع زمان ایجاد شغل است که پس از بررسی توسط دستگاه‌ها حذف یا ویرایش می‌شود.

کد خبر: 65228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =