انتقال مشاغل مزاحم و ناایمن تهران به شهرک‌های صنفی

فرماندار تهران با اشاره به ساماندهی مشاغل مزاحم در تهران، گفت: در حال آماده‌سازی شهرک‌های صنفی هستیم تا مشاغل مزاحم تهران به‌ویژه صنوف ناایمن در بازار تهران به این شهرک‌ها منتقل شوند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، احمد قیومی در ادامه یکصد و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر تهران گفت: در موضوع آلودگی هوا تنها شهرداری تهران وظیفه ندارد هر چند که نقش بسیار تاثیرگذاری دارد. لذا همه دستگاه‌های مسئول باید نسبت به اجرای وظایف خود اقدام کنند. شورای ترافیک شهرستان نیز آخرین جلسه آن تشکیل شد و بحث روشنایی معابر به صورت ویژه در حال پیگیری است. چرا که بخشی از تصادفات ما در شب رخ می‌دهد و موضوع امنیت و سرقت در این حوزه کنترل می‌شود.

قیومی تأکید کرد: کمیسیون‌های شورا می‌توانند در کمیسیون‌های متناظری که در فرمانداری به صورت کلانتر تشکیل می‌شود، حضور پیدا کنند تا نسبت به حل مشکلات و معضلات نقش‌آفرین باشند.

وی در مورد برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران (سئول) نیز گفت: در حوزه نمایشگاه مخالفت و یا موافقتی را اعلام نکرده‌ایم اما الزامات برگزاری در محل شهر آفتاب باید احصا و اجرایی شود. قطعا ما این نگاه را نداریم که آسیبی به شهروندان‌مان وارد شود.

به گزارش ایسنا، احمد قیومی فرماندار تهران در جمع خبرنگاران نیز گفت: مسائلی که امروز در صحن شورا مطرح شد در حقیقت به تمامی اتفاقاتی که باید در تهران مورد توجه قرار بگیرد اشاره شد. مسائلی همچون آلودگی هوا، بافت فرسوده و حریم شهر تهران.

وی افزود: آلودگی هوای تهران سال‌هاست که گریبان این شهر را گرفته و تنها با مسکن‌هایی همانند تعطیلی تلاش شده که کنترل شود و یا آسیب‌های آن کاهش پیدا کند. معتقدیم همه مسائل را شهرداری نمی‌تواند حل کند. تکالیفی دارد که جزو وظایف آن است. از جمله حمل و نقل عمومی که اگر به آن توجه نکنیم این مشکل باقی خواهد ماند. درصدی از آلودگی هوا به واسطه کمبودهای ناوگان حمل و نقل عمومی است اما مسائل آلودگی هوا به ترافیک و کمبود ناوگان حمل و نقل وابستگی دارد و این مسائل در هم تنیده شده است.

قیومی تاکید کرد: در سال جاری شورای شهر تهران ۲۷ هزار میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توسعه حمل و نقل عمومی بودجه مصوب کرده است. ما نیز درخواست کردیم که با پیگیری، کنترل و نظارت نسبت به تحقق این بودجه و تاکید بر صرف آن در حوزه حمل و نقل پیگیری‌های لازم انجام شود.

به گفته فرماندار تهران، خوشبختانه در فاز نخست اقداماتی در جهت حل معضل ترافیک شهر تهران شکل گرفته است اما موارد دیگری نیز در بحث آلودگی هوا همچون موضوع پسماند و پسماندسوزی در آلودگی هوا دخیل هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. در حوزه روشنایی معابر شهر تهران نیز پیگیری‌هایی انجام شد و تکالیف مشخص و در حال اجراست و حضور ما در شورا به این دلیل بود که تاکید کنیم تمام تلاش ما در جهات مختلف با این هدف است که در نهایت رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته باشند.

وی درباره موضوع ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم در تهران نیز گفت: قسمتی از این موضوع مربوط به بازار تهران است. در حقیقت برخی مشاغل ناایمن هستند همانند بخشی از کار کفاشان که ناایمن است. پس از بررسی مشخص شد که الزامات کار این صنوف با الزامات موجود در شهرک‌های صنعتی متفاوت است. بر همین اساس شهرک‌های صنفی برای این موضوع تعریف شد که در حال آماده شدن هستند تا چنین مشاغلی به این شهرک‌ها منتقل شود. بی تردید موضوع جابجایی بازار تهران مطرح نیست و تنها صنوفی که کارهای ناایمن دارند باید تفکیک و به شهرک‌های صنفی منتقل شوند. قطعا بازار تهران هویت اقتصادی شهر تهران است و این موضوع در قالب طرح ساماندهی مشاغل در حال پیگیری است.

فرماندار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص جابجایی نمایشگاه بین‌المللی تهران، سئول به محل شهر آفتاب نیز گفت: این یک موضوع مزمن است که سال‌هاست روی آن بحث می‌شود. بحث این است که اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید جمیع جهات مورد بررسی قرار گیرد. باید تمهیداتی در محل شهر آفتاب در نظر گرفته شود که همانند محل فعلی ما را دچار مشکل نکند. در موضوع بحث تبلیغات محیطی نیز تا قبل از تصمیم گیری در مورد مجموعه نمی‌توانیم محدودیتی ایجاد کنیم.

وی در خصوص اتباع حاضر در شهر تهران نیز گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰ هزار نفر اتباع خارجی در شهر تهران شناسایی شده که تحت رصد کامل هستند. لذا این گفته که اتباع در تهران رها هستند صحیح نیست؛ اما طرح ویژه‌ای برای شناسایی اتباع و خروج آن دسته از اتباعی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شدند در حال اجراست که به زودی مردم ثمرات آن را مشاهده می‌کنند.

وی در خصوص ترافیک شهر تهران نیز گفت: چند سناریو برای ترافیک شهر تهران وجود دارد. وقتی با کلانشهری با جمعیت ۱۰ میلیون نفری روبرو هستیم قطعا باید موارد مختلفی از جمله مرمت خیابان‌های شهر مورد توجه قرار گیرد. چرا که در هنگام بارش باران خیابان‌های تهران قفل می‌شود. شاید شیب‌بندی خیابان‌های شهر تهران باید مورد توجه قرار گیرد. بی تردید درصدی از مشکل از طریق اصلاح هندسی معابر و همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی قابل حل است. در این راستا ۲۷ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بودجه کمی نیست که امیدواریم با تمهیدات شهرداری تهران شاهد روی دادن اتفاقات خوب باشیم.

کد خبر: 65250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =