فروشندگان پشیمان بورسی، قیمت سهام را بالا می‌برند

روز سه‌شنبه «شانزدهم آبان ماه» شاخص کل بورس با  افزایش بیش از ۲۱ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۵۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با رشد بیش از ۲۱ هزار واحدی هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۵۲ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۱۱ هزار واحدی در محدوده ۶۹۶ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۰.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۴۱۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۶ هزار میلیارد تومان داد وستد قرار شد و نمادهای ولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی، تامین سرمایه نوین و بیمه ملت بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با صعود ۲۵۶ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۵.۳ میلیارد ورقه سهم طی ۲۱۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای ایران خودرو دیزل، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، فولاد هرمزگان جنوب، پلیمر آریاساسول، سرمایه‌ گذاری مالی سپهرصادرات، پویا زرکان آق‌دره و بانک سامان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای مجتمع جهان فولاد سیرجان، مدیریت انرژی امید تابان هور و بیمه سامان بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

بورس دوباره جان گرفت

بازار سهام جان دوباره‌ای گرفته و به نوعی خون تازه‌ای در رگ‌های آن به جریان افتاده است. این درحالیست که هر روزی که فروشنده‌ها پشیمان شوند، روند بازار قوی‌تر خواهد شد و این اتفاقی است که از اول هفته تا به امروز شاهدش بوده‌ایم و احتمالا این امیدواری ادامه داشته باشد.

از سویی خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود آن‌ها به سهام و حق تقدم، امروز نیز ادامه یافت، به طوریکه ۴۵۰ میلیارد تومان از این صندوق‌ها خارج و وارد بازار سهام شد که بعد از مدت‌ها روی تابلوهای معاملاتی در حال رخ‌نمایی است و با ادامه همین روند بازار سهام هر روز بیشتر از گذشته رونق خواهد گرفت.

کد خبر: 65258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =