مراسم روز جهانی رادیولوژی در بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید لواسانی برگزار شد

مراسم روز جهانی رادیولوژی در بیمارستان شهید دکتر لواسانی با حضور دکتر سیدعلی جمالیان، رئیس بیمارستان، دکتر سیدعلی اکبر معاون درمان، مترون بیمارستان، پزشک معتمد، روسای اداری، مالی و حراست و جمعی از متخصصان و کارشناسان این رشته در بخش مرکزی رادیولوژی برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به مناسبت روز جهانی رادیولوژی، کارکنان بخش تصویربرداری بیمارستان شهید لواسانی در فضایی صمیمی به پاس زحمات و تلاش‌های حرفه‌ای در راستای ارائه خدمات رادیوگرافی، رادیوفلوروسکوپی، سونوگرافی، CT آنژیو و ... با اهدای شاخه گل تقدیر شدند. مراسم روز جهانی رادیولوژی در هشتم نوامبر مصادف با هفدهم آبان‌ماه همه ساله با هماهنگی ستاد مرکزی سازمان تأمین‌اجتماعی در مراکز درمانی ملکی به منظور تقدیر از فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

بخش تصویربرداری بیمارستان شهید دکتر لواسانی در سه واحد شامل واحد مرکزی، رادیولوژی اورژانس و آنژیوگرافی متمرکز است و در مجموع ۲۰ نیروی انسانی در این واحدها (غیر از واحد آنژیوگرافی) مشغول به فعالیت هستند.

سوپروایزر بخش تصویربرداری بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید لواسانی یکی از مهمترین خدمات این مرکز را انجام CT آنژیوگرافی برشمرد.

شهرام حیدری در حاشیه این مراسم و گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: این بیمارستان اولین مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی است که مجهز به دستگاه CT آنژیوگرافی عروق ۲۵۶ اسلایس است.

وی گفت: با توجه به جایگاه این مرکز درمانی به عنوان مرکز فوق‌ تخصصی جراحی قلب، برخورداری از این دستگاه بسیار ضروری بود. زیرا بسیاری از بیمارانی که پس از انجام اکو و تست ورزش دارای علائم قلبی بودند، صرفا از طریق آنژیوگرافی امکان بازبینی رگ‌های قلبی آن‌ها امکان‌پذیر بود؛ اما با خرید این دستگاه، ۱۰۰ درصد بیماران نیازمند به آنژیوگرافی، با کمک دستگاه CT آنژیوگرافی از این خدمات تشخیصی بهره‌مند می‌شوند.

سوپروایزر بخش تصویربرداری بیمارستان شهید دکتر لواسانی ادامه داد: اکنون با استفاده از این دستگاه ۹۰ درصد بیماران فیلتر شده و تنها افراد نیازمند به انجام آنژیوپلاستی به شیوه بالن گذاری یا استنت‌گذاری از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

حیدری اعلام کرد: این دستگاه آخرین نسخه دستگاه زیمنس است که دو سال پیش توسط تأمین‌اجتماعی خریداری شد و سپس بیمارستان دولتی شهید رجایی نسخه ۳۸۴ اسلایس این دستگاه را خریداری کرد.

او افزود: در آغاز فعالیت این دستگاه تا راه‌اندازی، نصب و آموزش، هفته‌ای یک روز خدمات آن ارائه می‌شد و اکنون مدت چهار ماه است که با راه‌اندازی کامل و جذب متخصص رادیولوژی، همه‌روزه امکان بهره‌برداری از دستگاه فراهم شده است؛ به نحوی که روزانه به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ مورد CT آنژیوی کرونر و تعدادی نیز CT آنژیوی آئورت، اندام‌های تحتانی و سایر خدمات CT آنژیو ارائه می‌شود.

سوپروایزر بخش تصویربرداری بیمارستان شهید دکتر لواسانی، تاکید کرد: مهمترین مزیت این دستگاه این است که بیمار به‌طور سرپایی در طول یک ساعت پس از پایش اولیه وضعیت جسمانی، CT آنژیو شده و در صورت نبود مشکل، مرخص می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در پایان این مراسم از میثم قاضی، کارشناس تصویربرداری بیمارستان تأمین‌اجتماعی لبافی‌نژاد و بیمارستان قلب تهران به پاس ارائه خدمات آموزش فشرده به کارکنان واحدهای تصویربرداری به منظور آشنایی از نحوه عملکرد و استفاده از دستگاه CT آنژیوگرافی با اهدای «لوح تقدیر»، تجلیل به عمل آمد.

مراسم روز جهانی رادیولوژی در بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید لواسانی برگزار شد

مراسم روز جهانی رادیولوژی در بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید لواسانی برگزار شد

کد خبر: 65268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =