تامین‌اجتماعی گیلان بالاترین ضریب شیوع در میزان پرداخت کمک هزینه کفن‌ودفن را دارد

بر اساس اعلام مرکز آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین‌اجتماعی، استان گیلان بالاترین ضریب شیوع در میزان پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به عنوان یکی از تعهدات کوتاه مدت در سال ۱۴۰۱ در کشور را داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی با بیان اینکه بر اساس بند ۱۸ ماده ۲ قانون تامین‌اجتماعی، کمک هزینه مراسم ترحیم (کفن و دفن) با هدف جبران هزینه‌های مالی مربوطه برای خانواده متوفی در قالب یکی از تعهدات کوتاه مدت این سازمان در نظر گرفته شده است و به بازماندگان پرداخت می‌شود افزود: طبق قانون در صورت فوت بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر اصلی و یا فوت همسر وی کمک هزینه کفن و دفن به میزان حداقل حقوق سال فوت به مشمولان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بر اساس آمار منتشره از سوی مرکز آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۳ هزار و ۷۸۸ فقره کمک هزینه کفن و دفن در سطح کشور پرداخت شده است که ۹۷/۵ درصد آن مربوط به مردان و ۲/۵ درصد متعلق به زنان بوده است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی گیلان ادامه داد: از تعداد کل اسناد قطعی صادره بیش از ۸۲۰۰ فقره را بیمه شده یا مستمری‌بگیر اصلی دریافت کرده که حدود ۱۵ درصد را شامل می‌شود و در بیش از ۴۵ هزار و ۵۰۰ فقره یعنی ۸۵ درصد موارد افراد تبعی دریافت کننده وجه بوده‌اند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ مجموعاً مبلغ ۲۲۴ میلیارد تومان بابت این تعهد توسط سازمان به مشمولان پرداخت شده است بیان کرد: نکته حائز اهمیت اینکه متوسط ضریب شیوع در کشور برابر ۳/۳۵ سند به ازای هر هزار نفر مشمول دریافت این تعهد بوده که استان گیلان با ۵/۱۹ درصد این شاخص بیشترین رقم را به خود اختصاص داده و استان هرمزگان با ۱/۶۲ سند کمترین میزان استفاده را داشته است .

نزدیک به ۹۰ درصد یعنی بیش از ۴۸ هزار سند تعهداتی این خدمت به صورت غیرحضوری و مابقی حضوری بوده و گروه سنی بالاتر از ۸۰ سال با ۹ هزار و ۲۳۰ فقره سند و پس از آن گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال با هفت هزار و ۹۱۷ فقره سند بیشترین میزان دریافت‌کنندگان را تشکیل می‌دهند.

کد خبر: 65475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =