دو نشانه‌ای که همچنان سهام‌داران را امیدوار نگه می‌دارد

 روز شنبه «بیست و هفتم آبان ماه» شاخص کل بورس با  کاهش نزدیک به ۱۰ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افت ۱۰.۳۰۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۸ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۲۰۳ واحدی در محدوده ۷۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۸ میلیارد ورقه سهم طی ۳۰۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۶ هزار میلیارد تومان داد وستد قرار شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر منفی و نمادهای نمادهای ایران خودرو و سایپا بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۲۹ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۷.۱ میلیارد ورقه سهم طی ۱۸۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۵.۸ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای آهن و فولاد غدیر ایرانیان، تجلی توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی زاگرس، تولید نیروی برق دماوند و بهمن دیزل، بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گروه انتخاب الکترونیک آرمان و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

خروج پول از بازار سهام شدت گرفت

این در حالیست همان‌طوری که انتظار می‌رفت امروز روند خروج پول‌های حقیقی از سهام و حق تقدم و ورود آن‌ها به صندوق‌های درآمد ثابت ادامه پیدا کرد، اما نکته مثبت حفظ ارزش معاملات ۳.۵ هزار میلیارد تومانی بر روی تابلوهای معاملاتی بود که حفظ این ناحیه برای ارزش معاملات سهام و حق تقدم به نظر می‌تواند یک حد ضرر تابلویی قلمداد شود.

هرچند امروز هم فروشندگان رنج‌های مثبت برخی از نمادها را با رنج‌های منفی خنثی کردند و سهم‌های بزرگ و تاثیرگذار بازار نیز منفی معامله شدند، اما باز هم فروشندگان قوی نبودند و بازارساز هم از سهم‌های بزرگ به خوبی حمایت کرد، این مسئله هم می‌تواند نشانه مثبت دیگری حساب شود از اینکه بازارساز برای حفظ تعادل در بازار سهام در تلاش و تکاپو است.

کد خبر: 65588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =