پذیرش سالانه ۹۰ هزار بیمار در درمانگاه مریوان

رئیس درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی مریوان، این شهرستان را سومین شهر بزرگ استان کردستان و از شهرهای پرجمعیت برشمرد که بسیاری از بیمه‌شدگان منطقه و نیز ساکنان شهرها و روستاهای اطراف خدمات درمانی سرپایی خود را از این مرکز دریافت می‌کنند؛ به نحوی که سال گذشته ۹۰ هزار نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

دکتر آزاد توکلی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی به مساحتی به وسعت ۱۶۸۰ متر مربع در شیفت صبح فعال است، افزود: درمانگاه از بخش‌های کلینیک شامل ویزیت پزشکان عمومی و تخصصی، اورژانس، دندانپزشکی، مامایی، آزمایشگاه، داروخانه و تزریقات و پانسمان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین واحدهای پذیرش و اداری شامل امور مالی، مدیریت و واحد فناوری اطلاعات از دیگر امکانات این مرکز را تشکیل می‌دهد.

رئیس درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی مریوان، استقبال از خدمات درمانگاه را بسیار عالی توصیف کرد، به نحوی که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ هزار نفر به این مرکز مراجعه کرده و از امکانات درمانی مرکز بهره‌مند شده‌اند.

توکلی گفت: مریوان سومین شهرستان پرجمعیت استان کردستان پس از سنندج و سقز به‌شمار می‌رود و واقع شدن درمانگاه در مرکز شهر و در منطقه پرازدحام، بار مراجعه به آن را فزونی داده است و بسیاری از ساکنان منطقه و نواحی اطراف خدمات خود را از این درمانگاه دریافت می‌کنند.

او اعلام کرد: علاوه بر بیمه‌شدگان مریوان، بسیاری از ساکنان شهرها و روستاهای مجاور مانند سروآباد نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند؛ به نحوی که سالن درمانگاه همواره مملو از جمعیت است و مراجعه کننده‌ها براساس نوبت‌های دریافتی از خدمات ویزیت پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشکان، مامایی، اورژانس، آزمایشگاه، داروخانه و تزریقات و پانسمان بهره‌مند می‌شوند.

رئیس درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی مریوان، افزود: همچنین در این مرکز داروهای مورد نیاز بیماران براساس بودجه تعیین شده، فراهم می‌شود و در نتیجه بیماران داروهای تجویزی خود را به‌طور رایگان از داروخانه دریافت می‌کنند.

توکلی با اشاره به تعداد ۲۸ ردیف تشکیلاتی نیروی انسانی این مرکز، گفت: درحال حاضر ۲۱ نفر در درمانگاه مشغول به فعالیت هستند و ۴ پزشک عمومی، یک پزشک متخصص، یک دندانپزشک، ۲ پرستار و بهیار، یک دارویار، یک کارشناس دارو و تجهیزات، ۲ کارشناس آزمایشگاه، یک ماما و یک مسئول پذیرش، کادر درمان این درمانگاه را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به میزان استقبال از خدمات این مرکز ضرورت جذب متخصصان به ویژه کودکان و زنان وجود دارد که تلاش می‌کنیم تا با دعوت به همکاری این متخصصان بتوانیم پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه‌شدگان باشیم.

به گفته رئیس درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی مریوان، برای پاسخگویی مناسب به مراجعه کننده‌ها، دو شیفت شدن خدمات و جذب پزشکان بیشتر در اولویت برنامه‌های مرکز قرار دارد.

کد خبر: 65597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =