استفاده ۹۰ درصدی جمعیت قزوین از کالا برگ‌های الکترونیکی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: ۹۰ درصد جمعیت این استان از کالابرگ الکترونیکی برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی استفاده می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، عین الله کشاورز ترک با بیان اینکه استقبال شهروندان استان قزوین از کالابرگ الکترونیکی بسیار رضایت‌بخش بوده است گفت: از ابتدای رسمی شروع این طرح از خرداد ماه تاکنون یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تراکنش خرید صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ دستگاه کارتخوان در فروشگاه‌های استان به واسطه خرید برای کالابرگ الکترونیکی تراکنش مالی داشته‌اند، افزود: ۲ هزار و ۲۲۲ دستگاه کارتخوان نیز به شبکه ملی اعتبار متصل است و این آمادگی وجود دارد که شهروندان از طریق آن خرید کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین به اجرای این طرح تا دورترین نقاط این استان اشاره و بیان کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداران، قرار شد تا تمامی روستاها بتوانند با اتصال به شبکه ملی اعتبار امکان خرید شهروندان از طریق کالابرگ الکترونیکی را فراهم شود.

کشاورز ترک گفت: مانع موجود در این طرح فقدان آگاهی مردم به مباحث یارانه‌ای و تردید اقشار مختلف اجتماعی برای خرید است که برای رفع این موضوع مباحث آموزشی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

طرح خرید از طریق کالابرگ الکترونیکی یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم بود که از اواخر سال ۱۴۰۱ به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد. این طرح ۵ دهک از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده است.

هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

کد خبر: 65605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =