ثبت بیش از ۱۵ هزار شغل در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ثبت ۱۵ هزار و ۷۹۵ فرصت شغلی در سامانه رصد از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: این میزان بیانگر تحقق ۷۳ درصدی برنامه اشتغالزایی استان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد پیشکاری با بیان اینکه طبق برنامه پیش‌بینی شده امسال ۲۱ هزار و ۵۹۹ فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد گفت: سازمان جهاد کشاورزی با سه هزار و ۸۱۰ مورد و کمیته امداد امام خمینی (ره) با ثبت سه هزار و ۳ مورد، برترین دستگاه‌ها در ثبت شغل در سامانه رصد بوده‌اند.

وی افزود: شهرستان های برتر به لحاظ ثبت عملکرد سامانه رصد بر اساس تحقق اشتغال سقز و قروه با ۸۷ درصد، شهرستان بانه ۸۴ درصد و دیواندره با ۸۱ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۹۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در قالب ۸۴۶ طرح پرداخت شده است گفت: در مجموع ۵۱ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری پرداخت شده است و سهم تخصیصی امسال استان در این بخش هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است، ضمن اینکه هزار و ۵۵ میلیارد ریال نیز به شبکه بانکی معرفی شده است.

پیشکاری بیشترین درصد جذب اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ را به ترتیب بانک‌های توسعه تعاون، رفاه، ملی، مهر، ملت، صادرات، تجارت و پست بانک اعلام کرد و درباره تسهیلات تبصره ۱۶ نیز گفت: سال گذشته ۱۸ هزار و ۳۰ میلیارد ریال از تسهیلات تبصره ۱۶ سهم استان بوده که از این رقم ۱۳ هزار میلیارد ریال به استان تخصیص یافته و تاکنون هشت هزار و ۲۴۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال در قالب هفت هزار و ۷۳۲ طرح با اشتغالزایی هشت هزار نفر به متقاضیان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای طرح تسهیلات پایدار روستایی نیز تاکنون پنج هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال در قالب پنج هزار و ۹۰۰ طرح با ۹ هزار و ۸۸۴ فرصت شغلی پرداخت شد.

کد خبر: 65696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =