هموار شدن مسیر رشد بورس در پی چربش قدرت خریداران بر فروشندگان

روز سه‌شنبه «سی‌ام آبان ماه» شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۲ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با رشد ۲.۱۴۵ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۳.۰۱۵ واحدی در محدوده ۷۰۳ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۸.۵ میلیارد ورقه سهم طی ۳۲۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد ونمادهای نمادهای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، مخابرات ایران، پتروشیمی نوری، پالایش نفت اصفهان، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی گلگهر بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس‌ گداشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۴۸ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز ۶ میلیارد ورقه سهم طی ۲۲۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۴ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریاساسول، صنعتی مینو، بهمن دیزل، صنایع گلدیران، بیمه اتکایی ایرانیان، صبا فولاد خلیج فارس و توسعه مسیر برق ایران بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، آهن و فولاد غدیر ایرانیان وتولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر منفی را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که در نگاه اول به نظر می‌رسد تابلوها به لحاظ پارامترهای تابلویی امروز خوب عمل کردند از سویی بازار سهام این روزها منفی و مثبت‌های سبکی را تجربه می‌کند و فروشندگان هنوز پرقدرت نشده‌اند، اما ادامه وضعیت فعلی می‌تواند کم‌کم بسیاری از نظاره‌گران بازار را فروشند کند و بازار سرمایه نیاز به یک مثبت حداقل طی روزهای پیش رو دارد، که این مهم نیز خوشبختانه رخ داد. بورس نمی‌خواهد کف معتبر فعلی رو از دست بدهد، زیرا زیر تابلوها فعلا به اصطلاح پر بوده و همین مسئله نشانه خوبی برای بورس است و بر اساس آن می‌توان به آینده بورس امیدوار بود. به نوعی می توان گفت، این روزها خریداران نسبت به فروشندگان چربش دارند و همین موضوع می تواند رشد بورس را در پی داشته باشد.

.

کد خبر: 65724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =