صدور ۷۵۰ کارت معلولیت توسط بهزیستی زنجان

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان از صدور ۷۵۰ کارت معلولیت برای واجدان شرایط از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، شهرام رجبی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون مدارک پزشکی بیش از ۸۰۰ فرد دارای معلولیت در کمیسیون‌های پزشکی بررسی شده است گفت: کمیسیون پزشکی icf بهزیستی یکی از راه‌های ورود جامعه هدف به سیستم خدمات رسانی بهزیستی است که می‌تواند میزان، نوع و شدت معلولیت فرد را با حضور تیم تخصصی شامل پزشکان و کارشناسان رشته‌های توانبخشی ( فیزیوتراپی، روانشناسی، کاردرمانی، شنوایی‌شناس، بینایی‌سنج ... ) بررسی کند.

وی با بیان اینکه کارت معرف فرد دارای معلولیت در داخل و خارج از کشور دارای اعتبار و جنبه بین‌المللی است بیان کرد: هر فرد دارای معلولیت که بخواهد از خدمات مرتبط با ماموریت‌های سازمان بهزیستی، حمایت‌های تخصصی و مالی از جمله وسایل توانبخشی، تسهیلات توانمندسازی، مستمری معافیت‌های سربازی، دریافت وام اشتغال، بلیت نیم‌بهای هواپیما، خدمات آموزشی دانشگاه و سرویس حمل و نقل و....استفاده کند باید دارای کارت معلولان باشد که درجه معلولیت نیز در آن مشخص شده باشد.

معافیت سربازی ۱۰۴ نفر از واجدین شرایط در حوزه توانبخشی

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان در ادامه از معافیت سربازی ۱۰۴ نفر از واجدین شرایط در حوزه توانبخشی خبر داد و گفت: در راستای اجرای ماده ۲۶ قانون حمایت از معلولان یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و دارای معلولیت هستند و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشند و همینطور مشمولینی که فرزند معلول دارند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

وی افزود : همچنین همسـرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می‌کنند مادامی که سرپرستی همسرناتوان و معلول را برعهده داشته باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شود.

رجبی ادامه داد: ارائه درخواست اولیه تشـکیل پرونده معافیت سربازی، استعلام از حوزه نظام وظیفه و ثبت احوال، ارسال نتایج استعلام پزشـکی و بررسـی پرونـده مددجو در کمیسـیون پزشـکی بهزیستی از مراحل برخورداری از امتیاز معافیت از خدمت وظیفه عمومی برای مشمولان دارای فرد معلول در خانواده است.

کد خبر: 65757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =