جراحی موفقیت‌آمیز «بنتال و تعویض دریچه میترال» در بیمارستان شریعتی اصفهان

اولین عمل جراحی تعویض همزمان دریچه آئورت به‌همراه آئورت صعودی (موسوم به عمل بنتال) و تعویض همزمان دریچه میترال که یک جراحی پیشرفته قلب است در بیمارستان شریعتی اصفهان متعلق به سازمان تأمین‌اجتماعی بر روی بیماری ۷۵ ساله با موفقیت انجام شد.

به ‌گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر رستم اسفندیاری فوق‌ تخصص جراحی قلب بیمارستان شریعتی اصفهان و سرپرست تیم انجام این جراحی گفت: عمل جراحی «بنتال» (تعویض همزمان دریچه آئورت به همراه آئورت صعودی) به‌همراه تعویض دریچه میترال، یکی از عمل‌های جراحی پیچیده قلبی است که در آن هر دو دریچه آئورت قلب و ریشه آئورت و شریان آئورت صعودی تعویض می‌شوند. این عمل در بیمارانی که همزمان دچار نواقص و مشکلات شریان آئورت صعودی و دریچه آئورت هستند، انجام می‌شود.

وی افزود: این بیمار با نارسایی شدید و اختلال عملکرد دریچه میترال و آئورت قلب به بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان مراجعه کرد. وی در گذشته به‌علت مشکلات شدید قلبی و نیز هزینه بالای عمل در بیمارستان‌های خصوصی، موفق به کامل کردن مراحل درمان خود نشده بود که با مراجعه به این بیمارستان، به‌صورت کاملاً رایگان، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

دکتر اسفندیاری با بیان این‌که این نوع عمل جراحی، جزو عمل‌های پیچیده و سخت جراحی قلب است، بیان کرد: خوشبختانه عمل مذکور با موفقیت انجام شد و بیمار پس از عمل جراحی، با علائم حیاتی پایدار و در حالت هوشیار از اتاق عمل خارج و برای گذراندن دوران نقاهت و درمان به بخش آی. سی. یو قلب بیمارستان منتقل شد تا روند درمان خود را تا بهبودی کامل طی کند.

براساس این گزارش، دکتر محمد رجالی مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان اصفهان نیز با اشاره به پیچیدگی این عمل جراحی و فراهم بودن امکانات و ظرفیت‌های ارائه خدمات تخصصی و فوق‌ تخصصی در بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در انجام این نوع عمل جراحی که جراحی بسیار پیچیده و دشواری است، تجربه و مهارت تیم پزشکی بیمارستان در کنار وجود تجهیزات پزشکی مدرن بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این‌که برای نخستین بار در استان اصفهان، عمل جراحی بنتال و تعویض دریچه آئورت با موفقیت در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان متعلق به سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شده است، گفت: بخش قلب بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان شامل بخش قلب با ۲۰ تخت، بخش جراحی قلب شامل ۲ اتاق عمل قلب، آی. سی. یو قلب شامل ۶ تخت آی. سی. یو، بخش آنژیوگرافی شامل ۵ تخت آنژیو و یک اتاق عمل آنژیو، بخش سی. سی. یو شامل ۸ تخت سی. سی. یو به‌علاوه ۵ تخت پست‌سی. سی. یو است. در این بخش، ۳ روز در هفته کلینیک تخصصی جراحی قلب در درمانگاه برای ویزیت بیماران دایر بوده و امکانات تست ورزش و اکو نیز وجود دارد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان یکی از مهم‌ترین مراکز بیمارستانی سازمان تأمین‌اجتماعی در استان اصفهان است که برای ایجاد و تجهیز بخش جراحی قلب این بیمارستان که بهمن ماه سال گذشته با دو اتاق عمل و ۶ تخت مراقبت‌های بعد از عمل افتتاح شد، بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. این بیمارستان از بیمارستان‌های بزرگ سازمان تأمین‌اجتماعی است که با ۳۵۰ تخت فعال در خدمت بیمه‌شدگان قرار دارد و با افتتاح بخش جراحی قلب این بیمارستان، خدمات بیمارستان به جامعه بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارتقاء یافته است.

اعتماد بیمه‌شدگان به بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی

رضا محمدی فرزند بیمار ۷۵ ساله‌ای است که تحت عمل جراحی «بنتال و تعویض دریچه میترال» در بیمارستان شریعتی اصفهان قرار گرفته است. وی در خصوص شرایط جسمانی پدرش قبل از عمل گفت: پدرم همیشه از سرگیجه و عدم تعادل شکایت داشت و ما تصور می‌کردیم مشکل مربوط به بیماری مغز و اعصاب است و به پزشکان آن حوزه مراجعه می‌کردیم.

وی می‌افزاید: یک بار اتفاقی برای گرفتن نوار قلب به یک مرکز درمانی مراجعه کردیم که نتایج این بررسی نشان داد که پدرم با نارسایی قلبی مواجه است. به دنبال آن و با انجام بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که وضعیت قلبی وی وخیم است.

محمدی با بیان اینکه پدرم بازنشسته تأمین‌اجتماعی است، می‌گوید: خدا را بسیار شاکریم که امکانات و خدمات درمانی مناسب را به‌صورت کاملاً رایگان در این بیمارستان دریافت کردیم. در غیر این‌صورت این عمل باید در بیمارستان‌های خصوصی و با هزینه‌ای حدود ۱۵۰ میلیون تومان انجام می‌شد که در توان ما نبود.

وی در خصوص وضعیت پدرش بعد از عمل جراحی می گوید: پدرم به‌دلیل کهولت سن، نزدیک به ۱۷ روز در بخش آی. سی. یو و سپس بخش عادی جراحی، بستری بود و با حال عمومی خوب و مساعد از بیمارستان ترخیص شد.

محمدی اضافه می‌کند: تنها تکیه‌گاه خانواده‌های کم‌درآمد از جمله اقشار کارگر در بخش درمان، سازمان تأمین‌اجتماعی است؛ چون خدمات درمانی این سازمان در عین کیفیت، برای آنها رایگان است و بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی به‌لحاظ خدمت‌رسانی به بیماران با کادر درمانی متبحر و اخلاق‌مدار، کم‌نظیر هستند و وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته و بهره‌مندی از کادر درمان متبحر، سبب اعتماد مردم و بیمه‌شدگان به بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی شده است.

پوشش بیمه‌ای ۶۸ درصد جمعیت استان اصفهان

دکتر محمد رجالی مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه بخش درمان تأمین‌اجتماعی استان دارای رتبه دوم در کشور از نظر تعداد جراحی بستری است، گفت: طی سال گذشته، تعداد بستری‌ها ۱۸ درصد و تعداد جراحی‌ها ۲۰ درصد افزایش داشته و در مجموع در سال گذشته ۱۵ درصد کل عمل‌های جراحی انجام‌شده در استان اصفهان، در بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی انجام شده است.

وی با بیان این‌که در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار خدمت سرپایی در بخش‌های مختلف مراکزدرمانی تأمین‌اجتماعی استان به مراجعه کننده‌ها ارائه شده است، افزود: در این زمینه نسبت به سال ۱۴۰۰ رشدی ۱۴ درصدی داشته‌ایم. همچنین از نظر ضریب اشغال تخت، جزو سه استان برتر کشور هستیم و میانگین اشغال تخت در بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی استان اصفهان بالای ۸۰ درصد است.

دکتر رجالی افزود: در استان اصفهان ۶۸ درصد جمعیت به‌عنوان بیمه‌شده یا بازنشسته از خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی بهره‌مند هستند؛ به تعبیری دیگر از هر ۱۰ نفر اصفهانی، ۷ نفر تحت پوشش درمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند.

به گفته مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان اصفهان بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان با بیش از ۴۵ سال سابقه خدمت، بزرگ‌ترین بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی سازمان تأمین‌اجتماعی در اصفهان است که دارای ۴۷۰ تخت مصوب، ۲۳ بخش عمومی و تخصصی و چهار درمانگاه وابسته شامل درمانگاه تخصصی شماره یک (مرکز دیابت)، درمانگاه دندانپزشکی، پلی‌کلینیک تخصصی شماره یک و درمانگاه تخصصی و عمومی شبانه‌روزی بیمارستان است.

جراحی موفقیت‌آمیز «بنتال و تعویض دریچه میترال» در بیمارستان شریعتی اصفهان

جراحی موفقیت‌آمیز «بنتال و تعویض دریچه میترال» در بیمارستان شریعتی اصفهان

کد خبر: 65822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =