تحقق ۷۴ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه تعهد اشتغال امسال خراسان رضوی ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر بوده از تحقق ۷۴ درصدی این میزان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد امین بابایی در آیین تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر سبزوار با اشاره به اینکه تعهد امسال خراسان رضوی ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر بوده گفت: از این میزان تاکنون ۵۵ هزار و ۵۲۰ نفر تحقق پیدا کرده است که این نشان ‌دهنده تحقق ۷۴ درصدی تعهد اشتغال استان در سال جاری و شغل‌های ایجاد شده و به ثبت رسیده توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد است.

وی افزود: همچنین میزان اعتبار مشاغل خانگی استان که سال گذشته هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بود امسال به ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال رسیده است و از مجموع یک هزار و ۴۷۸ طرح مشاغل خانگی تاکنون برای ۶۸۰ طرح به مبلغ بیش از ۶۹۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تعهد ایجاد اشتغال امسال در سبزوار را سه هزار و ۶۹۱ نفر اعلام و بیان کرد: تاکنون زمینه اشتغال سه هزار و ۱۹ نفر معادل ۸۱ درصد تعهد اشتغال این شهرستان نیز تحقق یافته است.

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌ها در سبزوار

در ادامه این مراسم فرماندار ویژه سبزوار نیز با اشاره به اهمیت نقش تعاونی‌ها در اشتغال گفت: سرمایه‌های خرد و بزرگ در قالب تعاونی‌ها باعث ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی در سبزوار شده است.

حسین ابراهیمی کردیانی افزود: عملکرد شرکت تعاونی‌های برتر در این شهرستان نشان‌ دهنده اهتمام و مشارکت تولیدکنندگان و کارآفرینان و تعاونی‌ها است و در هر موضوعی که مشارکت مردم وجود داشته بسیاری از مشکلات به راحتی حل می‌شود.

وی به وجود ۷۸۱ تعاونی فعال در سبزوار اشاره کرد و گفت: از جمعیت ۲۸۰ هزار نفری این شهرستان نیز ۲۵۰ هزار نفر با احتساب تعاونی سهام عدالت شهرستان، عضو تعاونی‌ها هستند.

فرماندار سبزوار بیان کرد: سال گذشته سه هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دستگاه‌های حمایتی، بنیاد برکت و مشاغل خانگی به متقاضیان سبزوار پرداخت شد که باعث افزایش اشتغال در این شهرستان شده است.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

کد خبر: 65876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =