پرداخت ماهیانه ۱۳ هزار میلیارد ریال تعهدات قانونی توسط اداره کل تامین‌اجتماعی کرمان

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمان از پرداخت ماهیانه ۱۳ هزار میلیارد ریال تعهدات قانونی توسط اداره کل تامین‌اجتماعی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان کرمان، محمود شیخ شعاعی، در راستای گفتمان‌سازی و تعامل با شرکای اجتماعی در برنامه زنده میکروفون صبح صدا و سیمای مرکز کرمان حضور یافت و به صورت زنده و برخط با هم استانی‌ها گفتگو کرد.

شیخ شعاعی در این برنامه به تشریح خدمات سازمان تامین‌اجتماعی به مخاطبان در سه محور بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۹ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی هستند که شامل ۵۵۳ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۱۳۵ هزار نفر بازنشسته است که با احتساب افراد تحت تکفلشان قریب به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفرند.

وی در ادامه از پرداخت ماهیانه ۱۳ هزار میلیارد ریال تعهدات قانونی توسط اداره کل کرمان خبر داد و گفت: ملاک تعیین مستمری بازنشستگی براساس تبصره ماده (۷۷) قانون تأمین اجتماعی، «مجموع مزد یا حقوق بیمه شده، که براساس آن حق بیمه پرداخت شده، ظرف آخرین دو سال پرداخت حق بیمه»، است. در واقع آن سال‌هایی مد نظر است که بیمه ‌شده مزد و حقوق دریافت کرده و براساس آن حق بیمه پرداخته است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمان در پاسخ به سوالی درباره مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در روزهای گذشته با تصویب بندهایی از لایحه برنامه هفتم که به بحث ساماندهی و اصلاح صندوق‌های بازنشستگی مربوط می‌شود، ابهاماتی درباره افزایش سن بازنشستگی مطرح شد و همانطور که در مقدمه طرح آمده است این طرح به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تقویت توان صندوق‌ها در انجام تکالیف محوله تدوین شده است.

وی با اشاره به جزئیات مصوبه مجلس افزود: در صورت تایید مصوبه در شورای نگهبان «افرادی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند، به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی‌شود و هیچ تغییری درباره آنان اتفاق نمی‌افتد. برای کسانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌شود. افرادی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند، به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه خواهد شد. علاوه بر این، بیمه‌پردازانی که مطابق قوانین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهار ماه اضافه می‌شود. افرادی هم که تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند، به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌شود.

شیخ شعاعی در پایان اضافه کرد: بیمه شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان بدون صرف وقت و هزینه می‌توانند سوالات، درخواست‌ها، پیشنهادها، شکایات و نقطه نظرات خود را از طریق شماره‌گیری ۱۴۲۰ یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۲۰ به اطلاع مدیران سازمان رسانده و پاسخ را از همان درگاه دریافت کنند.

برنامه رادیویی میکروفون صبح صدا و سیمای مرکز کرمان پل ارتباطی بین مسئولان و مردم است.

کد خبر: 65892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =