بازرسی هدفمند کارگاه‌های معادن سنگ کرمانشاه

در راستای ارتقای ایمنی معادن و صیانت از نیروهای کار، کارگاه های معادن سنگ کرمانشاه به طور هدفمند بازرسی شدند این در حالی است که ۱۲۹ مورد بازرسی کار در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ از معادن انجام شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، هوشیار جوهری در برنامه بازرسی‌های هدفدار و یورشی از کارگاه‌های پرخطر استان، ضمن بازرسی از معادن سنگ منطقه سرارود کرمانشاه و چند معدن در شهرستان هرسین گفت: در این برنامه بازرسی که در راستای ارتقای ایمنی معادن و صیانت از نیروهای کار انجام شد، ۱۵ کارگاه معدن سنگ بازرسی و تذکرات لازم درباره رعایت موارد ایمنی ابلاغ شد.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از تبعات سوء رشد تکنولوژی در جوامع بشری، بروز حوادث مختلف از جمله حوادث ناشی از کار و بیماری‌های شغلی است، ادامه داد: این موضوع همه ساله تعداد بیشماری از نیروهای کار را در واحدهای صنعتی و تولیدی دچار مشکلات و رنج‌های فراوانی می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه برابر آمار بروز حوادث ناشی از کار در معادن در کنار حوادث ساختمانی بیشترین آمار تلفات نیروی کار را به خود اختصاص داده و بیشتر معضلات در باب حوادث کار مربوط به کارگاه‌های معدنی بوده است، افزود: به جهت اهمیت این حوادث در سال جاری این دومین مانور بازرسی کار از معادن در سطح استان است و این بازرسی ها در جهت سلامت نیروی کار ادامه دارد.

جوهری ادامه داد: در شش ماهه اول سال جاری ۱۲۹ فقره بازرسی کار به صورت ادواری و موردی و حادثه ناشی از کار به منظور اجرا و رعایت دقیق موارد ایمنی کار از کارگاه های معدنی در سطح استان انجام گرفته است.

وی بیان کرد: حفاظ‌گذاری دستگاه سیم برش سنگ، توجه به ریزش باطله‌ها، داشتن مهارت و گواهی‌نامه راننده و کمک راننده ماشین‌آلات سنگین، توجه به ممنوعیت بکارگیری اتباع بیگانه در کارگاه‌های استان و موارد بهداشتی کارگاه‌ها در این بازرسی‌ها مورد تاکید بازرسان کار قرار گرفت.

در این برنامه بازدید واحد صنعتی رب گوجه پرامان در مسیر معادن نیز مورد بازرسی هدفدار بازرسان کار اداره کل قرار گرفت.

کد خبر: 65903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =