در شرایط فعلی احتمال صعودی بودن بورس بیشتر است

روز سه‌شنبه «هفتم آذرماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۵ واحدی در محدوده دو میلیون و ۳۱ هزار واحدی قرار گرفت

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با صعود ۵.۸۰۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۳۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از هزار واحدی در محدوده ۷۱۲ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۰.۷ میلیارد ورقه سهم طی ۳۶۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای مخابرات ایران، پتروشیمی خلیج‌فارس، گروه مپنا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تمین، همراه اول و فولاد مبارکه بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای صنایع ملی مس ایران، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و پتروشیمی جم بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۳۶ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز ۵.۲ میلیارد ورقه سهم طی ۲۹۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۰ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای نمادهای مالی سپهرصادرات، صبا فولاد خلیج‌فارس و مجتمع جهان فولاد سیرجان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پلمیر آریا ساسول، مدیریت انرژی امید تابان هور، سنگ آهن گهرزمین وگروه انتخاب الکترونیک بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که همچنان شاهد یک بازار رنجب هستیم که گاهی مثبت معاملات دنبال می‌شود و گاهی منفی، هر چند بازارساز نشان داده بیشتر از هر چیزی دنبال حفظ تعادل بازار بوده و اولویت اول نیز فعلا همین موضوع قلمداد می‌شود. به نظر می‌رسد بازار سهام فعلا با شرایط فعلی بسیاری از فعالین خود را خسته خواهد کرد تا بالاخره در یک مسیر صعود یا نزول قرار بگیرد، هرچند که احتمال صعود بعد از کف‌سازی فعلی از احتمال نزول بیشتر است.

کد خبر: 65970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =