پرداخت مستمری به بیش از ۲۰ هزار مددجوی بهزیستی همدان

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه تعداد مددجویان بهزیستی پشت نوبتی این استان برای دریافت مستمری در دولت سیزدهم به صفر رسید از پرداخت مستمری به ۲۳ هزار مددجوی بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، امیر کوکاییان در این رابطه گفت: بیش از ۲۳ هزار نفر از بهزیستی استان همدان مستمری و خدمات مستمر دریافت می‌کنند و حدود ۲ هزار و ۴۲۰ نفر نیز از حق پرستاری برخوردار هستند.

وی افزود: سازمان بهزیستی وظیفه پرداخت حق پرستاری، مستمری، کمک در خرید تجهیزات پزشکی وسایل کمک توانبخشی و توزیع آن بین مددجویان را بر عهده دارد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در سال جاری پرداخت کمک هزینه اقلام بهداشتی معلولان بسترگرا دو برابر شده است افزود: تا قبل از تیرماه امسال کمک هزینه برای افراد معلول دارای شرایط ۳۰۰ هزار تومان بود که اکنون به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

پشت نوبتی مستمری‌بگیر بهزیستی در همدان به صفر رسید

کوکاییان با اشاره به اینکه تعداد مددجویان بهزیستی پشت نوبتی این استان برای دریافت مستمری در دولت سیزدهم به صفر رسید بیان کرد: همزمان با آغاز دولت سیزدهم پنج هزار پرونده پشت نوبتی برای دریافت مستمری از سازمان بهزیستی استان همدان وجود داشت که با پیگیری های به‌عمل آمده و محقق شدن بودجه لازم هم اینک به تمام افراد واجد شرایط مستمری پرداخت می شود و پشت نوبتی نداریم.

وی از افزایش ۴۰ درصدی تعرفه‌های حق پرستاری و کمک هزینه ارائه خدمات توانبخشی در مراکز غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور در سال‌جاری خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه دولت افراد دارای آسیب نخاعی و دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ ۲۱ میلیون ریال بهره‌مند می‌شوند.

بیش از ۳۰ هزار مددجوی همدانی از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: بیش از ۳۰ هزار مددجو با معلولیت‌های مختلف جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی از خدمات تخصصی و حمایتی بهزیستی این استان بهره‌مند هستند.

کوکاییان افزود: مددجویان زیرپوشش بهزیستی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، نابینایان، ناشنوایان، بیماران روانی مزمن و فرزندان بی‌سرپرست هستند.

کد خبر: 66203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =