تحویل ۲۴ خانه به مددجویان بهزیستی دارای دو معلول در خراسان‌شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از تحویل ۲۴ خانه به مددجویان بهزیستی دارای ۲ معلول زیر پوشش این سازمان حمایتی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن توحیدی مقدم با اعلام این خبر افزود: این واحدهای مسکونی که در گلستان شهر بجنورد واقع است با زیربنای هر واحد مسکونی ۷۵ مترمربع با مشارکت خیران ساخته و ۴۵ میلیارد ریال هزینه شد.

وی با بیان اینکه این سازمان حمایتی در سال گذشته ۸۰۱ واحد مسکونی با ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته و تحویل مددجویان داده است گفت: برای سال جاری ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی برای گروه هدف برنامه‌ریزی که تاکنون ۵۰ درصد آن محقق شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد واحدهای مسکونی ساخته شده در اختیار معلولان و خانواده‌های آنان قرار گرفته است.

توحیدی مقدم با بیان اینکه تامین مسکن برای مددجویان از اولویت‌های این نهاد حمایتی است، گفت: از نیکوکاران می‌خواهیم که در این زمینه نیز مشارکت داشته باشند تا بخشی از مشکلات این قشر برطرف شود.

از سال ۹۰ تاکنون که دفتر مسکن مددجویان سازمان بهزیستی دراستان خراسان شمالی تشکیل شده است حدود پنج هزار واحد مسکونی برای گروه هدف ساخته و تحویل شده است.

چهار هزار و ۳۰۰ نفر از خانوارهای زیر پوشش این سازمان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که بعد از پایش، چهار هزار نفر اطلاعات اولیه خود را صحیح وارد کرده بودند که این افراد را بیماران روانی مزمن، زنان سرپرست خانوار، معلولان جسمی و حرکتی و ذهنی، نابینایان، ناشنوایان و بیماران قطع نخاعی تشکیل می‌دهند.

در مجموع ۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

۲۵ هزار و ۶۸۳ نفر معلول در این استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۳ نفر معادل ۴۰ درصد معلولیت‌های جسمی و حرکتی هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال‌شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 66307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =