صدور بیش از ۶۲۰۰ ابلاغیه رفع نقص در کارگاه‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از صدور ۶ هزار و ۲۴۸ ابلاغیه رفع نقص در این استان تا پایان آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی با بیان این مطلب افزود: در اجرای ماده ۸۵ قانون کار، بازرسی‌های ادواری و موردی از کارگاه‌ها برای نظارت بر حسن اجرای این قانون و مسائل مرتبط با ایمنی و حفاظت فنی بوده که هدف اصلی آن اولویت تأمین ایمنی، پیشگیری از حوادث، حفظ و صیانت از کارگران همچنین مسائل مرتبط با حقوق و مزایای قانونی کارگران شاغل در این کارگاه‌ها است.

وی بیان کرد: در طی هشت ماه گذشته از امسال، بازرسان کار سیستان و بلوچستان جمعا هشت هزار و ۵۲۵ بازرسی از کارگاه‌های سطح استان بصورت ادواری و موردی یا کارگاه‌های پرخطر انجام داده‌اند که منجر به صدور شش هزار و ۲۴۸ ابلاغیه رفع نقص در این کارگاه‌ها شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در استان تلاش شده و می‌شود تا با نظارت و آموزش ایمنی در واحدهای کاری در پیشگیری از وقوع حوادث کارگاهی با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادها، اقدامات مؤثری در راستای صیانت از نیروی کار صورت گیرد.

سلامی گفت: صیانت از نیروی کار از جمله اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود و در این باره کمیته حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر به منظور حفاظت از نیروی کار تشکیل شده که ضمن خودارزیابی در کارگاه، از نیروی کار و سرمایه‌های مجموعه صیانت می‌کنند.

وی بیان کرد: برابر ماده ۹۸ قانون کار، بازرسان کار و کارشناسان بهداشت کار در حدود وظایف خود حق دارند بدون اطلاع قبلی در هر موقع از شبانه روز به موسسات مشمول قانون کار ورود کرده و به بازرسی بپردازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین بر اساس ماده ۱۰۴ قانون کار، کارفرمایان و دیگر کسانی که مانع ورود بازرسان کار و کارشناسان بهداشت کار به کارگاه‌های مشمول این قانون شوند یا از انجام وظیفه آنها ممانعت و از دادن اطلاعات و مدارک لازم به آنها خودداری کنند، حسب مورد به مجازات‌های مقرر در این قانون محکوم خواهند شد.

سلامی افزود: بی‌تردید همکاری نزدیک بین بازرسان کار، کارگران و کارفرمایان می‌تواند در تصویب قوانین مربوط به ایمنی و حفاظت کار و اعمال آن در کارگاه‌ها موثر باشد و هدف بازرسی حصول اطمینان از رفع هرچه بیشتر مشکلات مرتبط با کارگران از جهت مسائل حفاظتی و بهداشتی در کارگاه است.

کد خبر: 66324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =