لغو مجوز کاریابی‌های غیرفعال استان سمنان

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از لغو مجوز کاریابی‌های غیرفعال استان سمنان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، به منظور بررسی درخواست‌های واصله مدیران کاریابی‌های غیر فعال پیرامون انصراف از ادامه فعالیت و ابطال مجوز فعالیت‌های دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیرفعال، نخستین جلسه هیات استانی کاریابی‌های استان سمنان در محل این اداره کل تشکیل شد.

حسین مشتاقی، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، احصای فرصت‌های شغلی، معرفی متقاضیان به فرصت شغلی، به کارگماری افراد جویای کار و مشاوره شغلی را از جمله وظایف کاریابی‌ها دانست و گفت: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند برای تامین نیروی کار خود از طریق ثبت درخواست در سامانه جستجوی شغل اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۲۹ کاریابی در سطح استان مشغول فعالیت هستند، گفت: در ۸ماهه سال جاری تاکنون تعداد دو هزار و ۹۴۰ نفر از کارجویان در سامانه جستجوی شغل ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۹ درصد را زنان و ۵۱ درصد را مردان تشکیل می‌دهند و از این تعداد کارجویان ۷۶ درصد فاقد مهارت و تنها ۲۴ درصد دارای مهارت هستند. همچنین ۵۴ درصد کارجویان دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۴۶ درصد فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند.

مشتاقی به ۵۵ مورد نظارت بر کاریابی‌ها توسط کارشناسان اشتغال در سطح استان سمنان در ۸ ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارش سامانه مذکور از بین دو هزار و ۹۴۰ نفر کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه تعداد یک هزار و ۱۴۷ نفر به میزان ۳۹ درصد بکارگمارده شده‌اند، که ۴۶ درصد بکارگمارده‌شدگان زن و ۵۴ درصد مرد هستند؛ از این تعداد بکارگمارده شدگان نیز ۶۸ درصد فاقد مهارت و ۳۲ درصد دارای مهارت و ۵۸ درصد بکارگمارده شدگان دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۴۲ درصد فارغ‌التحصیل دانشگاهی بوده‌اند.

در ادامه با درخواست ابطال مجوز کاریابی‌های معین در شهرستان دامغان، کاریابی غرب استیل در شهرستان مهدیشهر و کاریابی کارآفرینی قومس در شهرستان سمنان موافقت شد.

کد خبر: 66326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =