افزایش ۱۵ درصدی میزان اشتغال به کار در استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: میزان اشتغال به کار در استان ۱۵ درصد بیشتر از تعهد است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، جمشید امیدی با اشاره به وضعیت اشتغال به کار در استان گفت: تعهد اشتغال استان امسال ۱۰ هزار و ۹۹۶ نفر بود که تعداد مشاغل ثبت شده در سامانه ملی رصد اشتغال، ۱۲ هزار و ۶۳۵ شغل است که نشان از افزایش ۱۵ درصدی نسبت به تعهد استان دارد.

وی از افزایش روند اشتغال در استان خبر داد و افزود: جمعیت شاغل در استان در سال ۱۳۹۹ به میزان ۳۷۴ هزار نفر بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسیده که خود از افزایش ۱۵ هزار و ۷۲۰ نفری جمعیت شاغل استان در دو سال اخیر حکایت دارد.

امیدی گفت: در مهر ماه ۱۴۰۱ بیمه‌شدگان اجباری استان ۲۲۷ هزار و ۶۸۶ نفر بود که این رقم در مهرماه امسال به ۲۳۴ هزار و ۹۸۸ نفر رسید که نشان می‌دهد ۳.۲ رشد را به همراه داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: در مهر ماه سال ۱۴۰۱ در استان مرکزی ۲۳ هزار و ۴۷۷ کارگاه فعالیت می‌کرد که این رقم در مهر ماه امسال به ۲۴ هزار و ۳۱۵ کارگاه افزایش یافته است .

وی از کاهش دادخواست‌های واصله در سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد دادخواست‌های واصله در سال گذشته به پنج هزار و ۵۶۰ پرونده رسید. این رقم در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶ هزار و ۷۱۹ پرونده بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تشکل‌های کارگری استان از رشد ۱۸ درصدی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن برخوردار بود و از ۲۷۷ تشکل به ۳۲۶ تشکل رسید.

کد خبر: 66330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =