افتتاح نخستین مرکز مشاوره تخصصی کودک و نوجوان در ماکو

رئیس بهزیستی ماکو، از راه‌اندازی نخستین مرکز مشاوره تخصصی کودک و نوجوان در سطح شهرستان ماکو خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی ماکو،علی اصغراکبری در مراسم افتتاح نخستین مرکز مشاوره تخصصی کودک و نوجوان موسوم به «نورا» که باحضور جمعی از مسئولان شهرستانی در ماکو برگزار شد گفت: بسیاری از نیازمندی‌های روان‌شناختی مراجعان و افراد تحت پوشش بهزیستی می‌تواند از طریق ارجاع به این مرکز مشاوره تأمین شود، لذا می‌تواند روند ارجاع مراجعان بخش‌های دولتی به مراکز غیردولتی تسریع شود. به علاوه این‌گونه مجموعه‌ها و مراکز مشاوره نه تنها می‌توانند از بار خدمات روان‌شناختی مراجعان و افراد تحت پوشش بهزیستی کم کنند، بلکه در راستای تکمیل نیروهای متخصص خود نیز تلاش مضاعف کنند.

وی افزود: بسیاری ازکودکان و نوجوانان، همواره در طول زندگی خود شاهد نزاع‌های خانوادگی و بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی بوده‌اند، به همین دلیل بخش خصوصی می‌تواند برای درمان این اختلالات به کمک بهزیستی بشتابد. متأسفانه یکی از مشکلاتی که در جامعه امروز با آن مواجه هستیم عدم تبیین صحیح جایگاه مشاوره در امور اجتماعی و حقوقی است و مردم فقط زمانی که با مشکل روبه‌رو می‌شوند، به دنبال حضور در مراکز مشاوره رفته و کمتر برای پیشگیری از بروز مشکل به این مراکز مراجعه می‌کنند.

اکبری با بیان اینکه آموزش و پرورش، بهزیستی و رسانه‌ها می‌توانند از مولفه‌های تاثیرگذار در جا انداختن فرهنگ مشاوره باشند، ادامه داد: باید به سمت فرهنگ‌سازی مشاوره در جامعه حرکت کنیم، چراکه بی‌توجهی به این موضوع، هزینه‌های سنگینی را به فرد و جامعه تحمیل می‌کند که باید برای اصلاح این وضعیت اقدامات مناسب صورت پذیرد و با افتتاح مرکز مشاوره تخصصی کودکان و نوجوانان نورا، بسیاری از خدمات روان‌شناختی در حوزه کودکان و نوجوان برای نخستین‌بار درشهرستان ماکو به صورت تخصصی‌ تر و با کیفیت بهتر ارائه خواهد شد.

در ادامه، اسماعیل زاده روان‌شناس بالینی کودک و نوجوان و صاحب امتیاز مرکز مشاوره نورای ماکو با اشاره به اینکه گروه تخصصی مشاوره این مرکز پیش از آغاز به ‌کار، اختلالات شایع موجود در بین کودکان و نوجوانان را رصد کرده است بیان کرد: بر اساس این بررسی‌ها، هر یک از سه نفر مشاور این مرکز، مشاوره‌های تخصصی خاصی را بر عهده گرفته‌اند و امید است با جذب سایر نیروهای متخصص، بتوانیم در راستای تکمیل تیم تخصصی مرکز پیش برویم و از میزان مشکلات مراجعان بکاهیم. همچنین باید در نظر داشته باشیم که فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات مشاوره، سبب خواهد شد تا خانواده‌ها با صرف هزینه‌های ناچیز، از هزینه‌های احتمالی که در آینده صرف ناهنجاری خواهد شد، پیشگیری کنند.

کد خبر: 66343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =