بورس دوباره ضعیف شده است

 روز ‌سه‌شنبه «بیست و یکم آذرماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۱ هزار واحدی قرار گرفت

به گزارش «آتیه آنلاین»، چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل با کاهش ۱.۳۱۹ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۶۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن ولی با رشد بیش از دو هزار واحدی در محدوده ۷۵۲ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۲ میلیارد ورقه سهم طی ۳۹۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۶ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای کشتیرانی جمهوری اسلامی، پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای مخابرات ایران، صنایع شیمیایی ایران و سرمایه‌گذاری آتیه دماوند بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۷۰ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۶ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۴۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۰ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای گروه انتخاب الکترونیک آرمان، سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پلیمر آریا ساسول، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و پتروشیمی بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

چه سهم‌هایی این روزها خریدار دارند؟

این درحالیست که بدون تغییر خاصی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم در همان رقم ۴.۹ هزار میلیارد تومان ماند. حقیقی‌ها نیز ۲۳۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز منفی ۱۳ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

رفتن ارزش معاملات سهام و حق تقدم به زیر ۶ هزار میلیارد تومان، روند دو هفته گذشته بازار سهام را تضعیف کرده و شاهد یک بازار رنجی هستیم که احتمالا فردا نیز حداقل در نیمه اول معاملات شاهد یک بازار پر عرضه خواهیم بود و دوباره خریداران و بازارساز یک آزمون جدی به نظر پیش رو خواهند داشت.

اخبار واگذاری خودروسازها هم نتوانست مثل دفعات قبل جو زیاد مثبتی بر روی سهم‌های این صنعت ایجاد کند و این نمادها بعد از اینکه ابتدای کار مثبت‌های نسبتا خوبی را تجربه کردند، ولی کم‌کم از دید بازار دور شدند. سهم‌های مورد تقاضا این روزها در بازار به نظر سهم‌هایی هستند که تجدید ارزیابی آن‌ها در حال رخ دادن است یا در مراحل ابتدایی و یا اجرایی به‌سر می‌برد.

کد خبر: 66430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =