بورس بر سر دوراهی؛ صعودی یا نزول؟

روز ‌شنبه «دوم دی‌ماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افت ۱.۸۶۷ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن اما با رشد نزدیک به هزار واحدی در محدوده ۷۶۱ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۰.۸ میلیارد ورقه سهم طی ۴۰۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۸.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای شرکت صنایع ملی مس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی و گروه مپنا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای بانک ملت و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش دو واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۸.۳ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۵۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۹ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت نمادهای گروه انتخاب الکترونیک آرمان،پلیمرآریا ساسول،پتروشیمی زاگرس و بانک گردشگریبیشترین تاثیر منفی و نمادهای فولاد هرمزگان جنوب، صنعتی مینو و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

کاهش دوباره ارزش معاملات خُرد

این درحالیست که با رشد ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۴ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱۵۰ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۰۵ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

ماندن ارزش معاملات سهام و حق تقدم زیر ۵ هزار میلیارد تومان، اصلا به نفع روند فعلی بازار سهام نیست و اگر طی روزهای آتی این موضوع ادامه داشته باشه، احتمالا بازار دوباره برای معامله گران کوتاه مدتی، یک بازار فرسایشی خواهد بود.

از سویی دو نکته مثبت روی تابلوهای معاملاتی وجود دارد، که یکی از آن‌ها ادامه خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و دیگری حضور بازارساز روی تابلو سهم‌های بزرگ برای حفظ تعادل است، که همین دو موضوع سهام‌داران را به روزهای آینده امیدوار نگه می‌دارد. بنابراین باید دید که بورس بر سر دو راهی صعودی و نزول کدام یک را انتخاب خواهد کرد

کد خبر: 66658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =