رونمایی از کتاب ۴۱۸ شهید کارگری استان گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از برگزاری یادواره شهدا در کارخانه ایران پوپلین و رونمایی از کتاب ۴۱۸ شهید کارگری استان گیلان در این مراسم خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، نشست هم‌اندیشی به منظور برگزاری یادواره شهدای کارگری گیلان با حضور سرهنگ عباس اسکندری، رییس سازمان بسیج کارگری و کارفرمایی، سیاوش آقاجانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایان و دستگاه های اجرایی برگزار شد.

اقاجانی در این نشست گفت: مهمترین اقدام جهت بزرگداشت یاد و نام شهدا این است که ما در هر منصب و جایگاهی که هستیم تلاش کنیم تا حقانیت مجاهدت و صحت راه شهدا در حفظ نظام مقدس جهموری اسلامی اثبات شود.

وی بیان کرد: در واقع ما مدیران دولتی هر اندازه کمک کنیم تا جمهوری اسلامی روی آرمان‌های خود ایستادگی کند و خدمات بهتری را به مردم ارائه دهد حقانیت راه شهدا را اثبات کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان افزود: دشمنان همواره سعی دارند به جامعه القا کنند که خون شهدا هدر رفته است لذا ما کارگزارن دولت باید با عملکرد درست و خدمت رسانی شایسته این توطئه را باطل کنیم.

وی در تشریح اقدامات اداره کل برای جامعه هدف گفت: موضوع احقاق حقوق کارگران، کاهش حوادث کار، آموزش های ایمنی، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تشکیل شورای اسلامی کار با جدیت دنبال می‌شود.

آقاجانی با بیان اینکه منافع کارگران و کارفرمایان را در چهارچوپ قانون دنبال می‌کنیم بیان کرد: در تلاش هستیم به جامعه کارگری این اطمینان را بدهیم که بدون ایجاد تحصن و تنش که به تولید لطمه وارد می‌کند پیگیر مطالبات و احقاق حقوشان هستیم. همچنین تلاش می‌کنیم فضایی ایجاد کنیم تا اگر کارگر یا کارفرمایی دچار چالش است به جای مراجعه به رسانه‌های معاند و روی آوردن به رفتارهای نامتعارف از مسیر قانونی موضوع را دنبال کند و به نتیجه برساند.

وی ادامه داد: ما تمام سعی‌مان این است از ظرفیت‌های موجود در استان برای تقویت بنگاه‌های تولیدی استفاده کنیم و بالاترین درصد پرداخت تسهیلات به طرح‌های کارفرمایی را در میان دیگر دستگاه‌ها به خود اختصاص دادیم.

آقاجانی با تاکید بر اینکه امکان حضور فعال و گسترده همه کارخانجات در این گونه مراسم‌ها باید وجود داشته باشد بیان کرد: دستگاه‌ها و کارخانجات نباید صرفا به مناسبت‌ها تکیه کنند بلکه باید در هر برهه از زمان با انجام رویدادهای مختلف نظیر برگزاری همایش، انتشار کتاب، نمایشگاه و... نسبت به گرامیداشت یاد و نام شهدا در محیط‌های کار و تولید اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از برگزاری یادواره شهدا در کارخانه ایران پوپلین و رونمایی از کتاب ۴۱۸ شهید کارگری استان گیلان که توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تهیه شده است در این مراسم خبر داد.

کد خبر: 66661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =