بورس همچنان گرفتار فروشندگان سمج

 روز ‌دوشنبه «چهارم دی‌ماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۵ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۹۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۵.۶۰۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۹۴ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن هم افت نزدیک به هزار واحدی در محدوده ۷۶۰ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۰.۸ میلیارد ورقه سهم طی ۳۸۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۰.۸ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای شرکت صنایع‌ ملی مس، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی‌وصنعتی‌چادرملو، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک ملت و فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۲۴ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۸ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۶۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۵ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان، نیروی برق دماوند، پلیمر آریاساسول، توسعه و عمران استان کرمان و ایران خود دیزل بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گروه انتخاب الکترونیک آرمان، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، صنایع پتروشیمی تخت جمشید و سرمایه گذاری مسکن پردیس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

اجازه نزول بیشتر به بورس داده نشد

این درحالیست که با رشد ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۶ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۵۶ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز منفی ۲۸ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کردند.

نکته مهم معاملات امروز این بود که بعد از یک روز دوباره شاهد خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است. در معاملات روز جاری بعد از خبر تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک تجارت، شاهد نوسانات مثبتی روی گروه بانکی بودیم، ولی هرچه از زمان معاملاتی بیشتر گذشت، عرضه‌ها در بورس بیشتر شد و دقایق پایانی فشار فروش مضاعف شد.

ولی همچنان بازارساز و حقوقی‌ها نقش فعالی روی تابلوهای معاملاتی داشتند و اجازه ندادند بازار سهام منفی عمیق شود. از این نظر فردا روز مهمی برای بورس و بازارساز خواهد بود که آیا ادامه فشار فروش فردا در نیمه اول معاملات گرفته خواهد شد یا این فشار فروش ادامه خواهد یافت و افراد بیشتری را در بازار فروشنده خواهد کرد.

کد خبر: 66727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =