اجرای ۱۷ پروژه بیمه‌ای تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم

توسعه خدمات بیمه‌ای و درمانی تحت عنوان یکی از رویکردهای اساسی سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم است که با اجرای ۱۷ پروژه بیمه‌ای در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موضوع پیشرفت طرح‌های حوزه بیمه محقق شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات باکیفیت و هدفمند به همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش نیازمند توسعه پروژه‌های عمرانی در بخش‌های درمانی و بیمه‌ای است که در دولت سیزدهم این برنامه‌های هدف‌گذاری این سازمان زمینه اجرایی پیدا کرد.

همانگونه که میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره پروژه‌های عمرانی این سازمان گفته است: در حال حاضر ۱۳۳ پروژه بیمه‌ای و درمانی با حدود ۹۰۰ هزار متر مربع زیربنا، در حال طراحی، توسعه و ساخت در کل کشور وجود دارد.

موسوی ادامه داد: بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه بخش درمان مستقیم در نظر گرفته‌ شده تا هم زیرساخت‌های درمان و هم تجهیزات پیشرفته و فوق‌پیشرفته تأمین شود. بر این اساس، تقریباً نسبت به ابتدای این دولت، بیش از۲ تا ۲.۵ برابر هم منابع و هم حجم ساخت و ساز افزایش پیدا کرده است.

اجرای ۳۲ پروژه در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

طبق آخرین اطلاعات موجود در سامانه تأمین نما در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ۳۲ پروژه در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی در سازمان تأمین اجتماعی اجرایی شده است.

در همین راستا هفت پروژه بیمه‌ای و رفاهی با زیربنای ۱۹ هزار مترمربع در این سال‌ها در کشور افتتاح شده است تا بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران بتوانند در این مراکز از خدمات بهتر و مطلوب‌تری برخوردار شود.

همچنین براساس این آمارها میزان اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و رفاهی سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

۱۰ پروژه بیمه‌ای در حال ساخت است

در حال حاضر ۱۰ پروژه بیمه‌ای با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع و ۲ پروژه رفاهی با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع در حوزه سازمان تأمین اجتماعی در شهرهای مختلف کشور در حال ساخت است تا همه افراد بیمه‌شده و مستمری‌بگیر از خدمات این طرح‌های توسعه‌ای بهره‌مند شوند.

کل بودجه عمرانی که برای پروژه‌های بیمه‌ای، درمانی و رفاهی با تعداد ۵۳ پروژه با زیربنای ۳۰۵ هزار مترمربع تاکنون هزینه شده بیش از هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که البته در سال جاری هدف‌گذاری برای اعتبارات این حوزه‌ها بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

توسعه پروژه‌های بیمه‌ای برای ارائه بهتر خدمات

با توجه به وجود ۵۵۸ شعبه بیمه‌ای برای ارائه خدمات به بیش از ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده اصلی و یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه فعال تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، به طور یقین توسعه پروژه‌های بیمه‌ای و رفاهی برای ارائه مطلوب‌تر خدمات به ذینفعان و مخاطبان تأثیرگذار خواهد بود.

بنابراین سازمان تأمین اجتماعی با حدود ۴۷ میلیون بیمه شده و مستمری‌بگیر تحت پوشش نیازمند اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای برای ارائه بهتر خدمات به همه گروه‌های هدف است. در همین راستا در دولت سیزدهم رویکرد توسعه‌محوری در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم با توجه به اینکه رویکرد مطلوب عدالت‌محوری و اجرای عدالت را تحت عنوان برنامه اصولی خود قرار داده است، در این دوره توسعه خدمات بیمه‌ای و عمرانی برای خدمات‌رسانی مطلوب به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرد تا همچنان به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌ای بهترین خدمات را به افراد تحت پوشش ارائه دهد.

کد خبر: 66766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =