معرفی ۱۱۴ کارفرمای متخلف در گیلان به مراجع قضایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذر، ۱۱۴ پرونده برای کارفرمایان متخلف از قانون کار و آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و ایمنی تشکیل و به مراجع قضایی استان ارسال شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیاوش آقاجانی با بیان اینکه کارفرمایان باید با انجام امور مربوطه درباره افزایش سطح ایمنی کارگاه‌ها، حوادث ناشی از کار را کاهش دهند، گفت: این اداره کل برای رفع نقایص موجود در کارگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ازجمله اعمال ماده ۱۰۵ و فصل هشتم قانون کار با کارفرمایان متخلف برخورد می‌کند.

وی افزود: طی ۹ ماه گذشته بازرسان کار گیلان هشت هزار و ۵۴۸ مورد بازرسی ادواری و موردی از کارگاه‌ها انجام دادند که در این راستا ۶ هزار و ۹۵۳ مورد ابلاغیه رفع نقایص برای کارگاه‌های استان صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یکی از سیاست‌های مهم این اداره کل را بازرسی از کارگاه‌ها و تعامل با کارفرمایان به منظور رفع نقایص موجود در کارگاه‌ها دانست و بیان کرد: در این راستا به آموزش ایمنی و قانون کار در کارگاه‌ها توجه ویژه‌ای شده است و طی ۹ ماهه امسال نزدیک ۲۸ هزار نفرساعت آموزش برای کارگران، کارفرمایان، پیمانکاران و مسئولان ایمنی استان برگزار شده است.

آقاجانی افزود: این اداره کل در راستای اجرای علمی و دقیق سیاست هدایت و راهنمایی کارفرمایان به سمت آلاینده‌سنجی کارگاه‌های مربوطه، ۳۵ مورد بازرسی به منظور سنجش آلاینده‌ها در کارگاه‌های استان توسط شرکت‌های ذی‌صلاح انجام داد.

وی از بررسی تقاضاهای وارده درباره درخواست‌های مربوط به مشاغل سخت و زیان آور خبر داد و یادآور شد: طی ۹ ماه گذشته هزار و ۶۳۷ درخواست در کمیته بدوی و ۷۰۳ مورد هم در کمیته تجدید نظر در زمینه محاسبه مشاغل در زمره کارهای سخت و زیان‌آور مورد بررسی قرار گرفته و نتایج مربوطه ضمن ابلاغ به کارگران و کارفرمایان به اداره کل تامین‌اجتماعی استان ارسال شده است.

کد خبر: 66812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =