چگونه از سوابق بیمه‌ای خود آگاه شویم؟

تمام افرادی که در سازمان یا کارگاهی مشغول به کار هستند باید هرچند وقت یک‌بار سوابق بیمه‌ای خود را کنترل و از پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما اطمینان حاصل کنند؛ چرا که در بسیاری از سازمان‌های متخلف، کارفرما به دلایلی از پرداخت حق بیمه کارگران خود خودداری می‌کند، در چنین مواقعی کارمند یا کارگر تا زمانی که استعلام سوابق بیمه خود را نگیرد، متوجه این موضوع نخواهد شد. از طرف دیگر بهره‌مندی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی مانند: بازنشستگی، دریافت مستمری، از کارافتادگی و خدمات درمانی منوط بر پرداخت حق بیمه خواهد بود. همچنین افراد تحت تکلف در بیمه تأمین اجتماعی می‌توانند از دفترچه درمانی استفاده کنند.

روش‌های  مشاهده سوابق بیمه‌ای تأمین اجتماعی

برای مشاهده سوابق بیمه‌ای با موبایل، باید قبل از استفاده از کد دستوری در سامانه تأمین اجتماعی ثبت نام کرده باشید. بعد از ثبت نام می‌توانید به راحتی و با در دست داشتن یک گوشی و کد ملی خود، کدهای دستوری اعلام شده از سوی تأمین اجتماعی را شماره‌گیری کنید. با استفاده از کدهای دستوری می‌توانید به راحتی به سوابق بیمه‌ای خود دسترسی داشته باشید.

مشاهده سوابق بیمه‌ای  با استفاده از کد دستوری

سریع‌ترین روش مشاهده سوابق بیمه‌ای با شماره‌گیری کد دستوری (#۱۴۲* و #۱۴۲۰*۴*)، انجام می‌شود. مزیت اصلی این روش سریع بودن و عدم نیاز به اینترنت است. دو روش دیگر مشاهده سوابق بیمه با موبایل را برای شما شرح دادیم که از طریق اپلیکیشن تامین من و سایت تامین اجتماعی قابل انجام بود.

  مشاهده سوابق بیمه‌ای  با استفاده از اپلیکیشن تامین من

اگرچه راحت‌ترین روش مشاهده سوابق بیمه‌ای است و امکان پیگیری درخواست های دیگر را فراهم می سازد اما پیش شرط آن نیازمند ثبت نام در این برنامه کاربردی است.

مشاهده سوابق بیمه‌ای با استفاده از سایت تأمین اجتماعی

مشاهده سوابق بیمه‌ای با استفاده از سایت تأمین اجتماعی (tamin.ir) بهترین روش است این روش امکان مشاهده و پرینت تمام سوابق به همراه جزئیات، امکانات کامل، استعلام و مشاهده سوابق بیمه با موبایل را ممکن می‌سازد.

کد خبر: 66827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =