پرداخت اسناد بیماران صعب‌العلاج هرمزگانی تحت پوشش تامین‌اجتماعی در کمتر از یک هفته

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان از کاهش مدت زمان رسیدگی به اسناد پزشکی بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی هرمزگان، علی وطن‌خواه با بیان این مطلب گفت: از خرداد ماه سال جاری که فرآیند پرداخت اسناد بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی به این نهاد واگذار شد، مدت زمان رسیدگی به این اسناد و پرونده‌ها کاهش و پرداخت آن کوتاه‌تر شد.

وی افزود: در حال حاضر در صورت تامین بودجه، زمان رسیدگی و پرداخت اسناد این بیماران به کمتر از یک هفته رسیده ‌است و اگر اسناد این بیماران بدون نقص باشد در حداقل زمان ممکن هزینه‌های این بیماران پرداخت می‌شود.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان هرمزگان بیان‌ کرد: این روند اتفاق بسیار خوبی برای این بیماران است چرا که برخی از بیماران صعب‌العلاج به دلیل هزینه‌هایی که درمان این بیماران دارند و عدم تامین به موقع هزینه‌ها، نمی‌توانستند روند درمانی خود را کامل کنند که با شرایط ایجاد شده کنونی پرداخت هزینه‌های آنها در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود تا خللی در روند درمانی آنها ایجاد نشود.

وطن‌خواه با بیان اینکه معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی باید به اسناد مراکز تشخیصی و درمانی سراسر استان رسیدگی کند گفت: علاوه بر اسناد مراکز طرف قرارداد، پرداخت هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج نیز به این معاونت محول شده‌است اما با وجود اضافه شدن کار بیشتر، اولویت را به این بیماران اختصاص داده‌ایم چرا که «زمان» در درمان بیماران صعب‌العلاج از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پرداخت ۴۰۹ پرونده بیماران صعب‌العلاج از خرداد ماه تاکنون

وی با اشاره به بررسی و پرداخت ۴۰۹ پرونده بیماران صعب‌العلاج از خرداد ماه تاکنون بیان کرد: برای این تعداد پرونده نزدیک به چهار میلیارد ریال هزینه پرداخت شده‌است و برای پرداخت هزینه این پرونده‌ها، همکاران در این معاونت به صورت جهادی کار کرده‌اند تا بیماران صعب‌العلاج مشکلی در روند درمانی نداشته باشند.

این مسئول به یکی از مشکلاتی که بیماران صعب‌العلاج برای دریافت هزینه‌های خود داشتند اشاره کرد و گفت: به دلیل وسعت مساحت استان و دور بودن برخی شهرستان‌ها از مرکز استان که باعث می‌شد هزینه زیادی به بیماران برای آوردن مدارک وارد شده و خطرات جانی نیز آنها را تهدید می‌کرد، طی تفاهم با دانشگاه علوم‌پزشکی استان، اسناد این بیماران در بیمارستان‌های همان شهرستان دریافت و به مرکز استان برای پرداخت ارسال می‌شود و حداکثر مدت زمان پرداخت این اسناد از زمان رسیدن پرونده به این معاونت یک هفته است.

وطن‌خواه با بیان اینکه در بیمارستان همه شهرستان‌های استان ناظر بیمارستانی حضور دارد بیان کرد: برای اینکه پرونده‌های ارسالی کامل باشد و در روند پرداخت دچار مشکل نشویم و به سرعت این کار انجام شود، بیماران صعب‌العلاج قبل از ارسال پرونده، توسط ناظر بیمارستانی پرونده خود را کنترل کنند تا در کمترین زمان هزینه آنها پرداخت شود زیرا ناظر بیمارستانی کانال ارتباطی بین بیماران و این معاونت بوده و هر سوالی داشته باشند می‌توانند از این ناظران جواب خود را دریافت کنند.

وی در پایان با بیان اینکه پرداخت سریع هزینه بیماران صعب‌العلاج کمترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم افزود: تلاش ما این است که به فرموده رهبر معظم انقلاب مردم جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند و بدانند سازمان تامین اجتماعی در کنارشان قرار دارد تا هزینه‌های درمانی آن‌ها جبران شود.

کد خبر: 66903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =