راه‌اندازی نخستین دهکده استانی سالمندی در رفسنجان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان از راه‌اندازی نخستین دهکده سالمندی استان کرمان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، محمود حیدری در جمع مسئولان و مدیران این شهرستان از جمله فرماندار، رئیس اداره محیط زیست، رییس اداره راه و شهرسازی درباره اجرای طرح دهکده سالمندی در رفسنجان گفت: بررسی هرم جمعیتی شهرستان رفسنجان نشان دهنده افزایش آمار سالمندان در سال‌های آینده است از این رو باید برای ارائه خدمات و تامین سلامت دوران سالمندی از هم ‌اکنون برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مناسب انجام شود.

وی افزود: در طرح مطالعاتی ایجاد دهکده سالمندی در رفسنجان، ساخت فضاهای درمانی و کلینیک‌های تخصصی، مجموعه فرهنگی و آموزشی و ورزشی، کار درمانی و هم چنین بخش اقامتی و پناهگاهی برای نگهداری از سالمندان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان بیان کرد: برای ساخت این دهکده سالمندی نیاز به زمینی با وسعت ۲۰ هکتار است که در حال حاضر با رایزنی‌ها از طرف فرمانداری و راه و شهرسازی در فاز نخست، سه هکتار آن تخصیص یافته است.

حیدری با بیان اینکه در مراحل و فازهای بعدی طرح توسعه‌ای این دهکده اجرا خواهد شد تا تمامی خدمات به جامعه هدف ارائه شود گفت: همچنین باید شرایط لازم جهت اجرای این طرح مهیا شود و به اعلام آمادگی خیران و بخش خصوصی برای تامین زمین و هزینه‌های ساخت این مکان نیاز داریم.

کد خبر: 66923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =