بورس برای رشد نیاز به یک محرک قوی دارد

روز یکشنبه «دهم دی‌ماه» شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۷۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۶.۶۱۱ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۷۶ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با افت ۱.۳۲۰ واحدی در محدوده ۷۵۸ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۹.۵ میلیارد ورقه سهم طی ۳۴۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۷ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، شرکت صنایع ملی مس، صنعتی و معدنی گل گهر، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی وصنایع پتروشیمی خلیج فارس ‌بیشترین تاثیر منفی و نمادهای بیمه البرز، ایران‌خودرو و باما بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۶۷ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۴.۶ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۲۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۱۵.۱ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای بیمه پاسارگاد، ایران‌خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات ایران، پلیمر آریاساسول و صنعتی مینو بیشترین تاثیر منفی و نمادهای سیمان ساوه، مادیران و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

این درحالیست که با افت ۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۹ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۳۰۴ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۴۶ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

رفتن ارزش معاملات به زیر ۴ هزار میلیارد تومان به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و تابلوهای کم‌رمق این روزهای بازار حاصل همین افت ارزش معاملات است. از سویی خروج پول‌های حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت هرچند امروز هم ادامه داشت، ولی این خروج به نظر یارای پوشش خروج پول حقیقی‌ها از سهام و حق تقدم را فعلا ندارد.

تنها نکته مثبت معاملات امروز ادامه حضور بازارساز روی تابلوهای معاملاتی برای حفظ تعادل بازار است که در دقایق آخر باز هم روی سهم‌های بزرگ بازار کمی رنج مثبت کشید. ادامه روند فعلی می‌تواند بازار را با فروشندگان جدیدی روبرو کند و به نظر این روزها بازار سهام بیشتر از هر زمانی نیاز به یک محرک خبری برای بازگشت دارد.

کد خبر: 66932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =