ارائه خدمات مشاوره به بیش از ۵۰ هزار نفر توسط بهزیستی استان البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور، محرمانه و امن است از ارائه خدمات مشاوره به بیش از ۵۰ هزار نفر خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، وجیهه محمدی فلاح با اعلام این مطلب گفت: در ۹ ماهه سالجاری، تعداد ۱۰ هزار و ۸۶۸ نفر خدمات مشاوره حضوری ارائه شده است که این خدمات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره‌ای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی خانوادگی در جهت ارتقاء سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تعداد ۴۰ هزار و ۱۹ مشاوره تلفنی رایگان (خط تلفنی ۱۴۸۰) به‌منظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاوره انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی مشاوره‌ها به ترتیب شامل اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی _ بین فردی و مشکلات باهمسر بود گفت: همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰،محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن‌ها به صورت حضوری دشوار است، بصورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

محمدی فلاح افزود: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و گوناگونی مشکلات آن‌ها، گاه ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان‌شناختی و مشاوره مناسب،تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.

کد خبر: 67229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =