به گزارش آتیهآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، وجیهه محمدی فلاح با اعلام این مطلب گفت: در ۹ ماهه سالجاری، تعداد ۱۰ هزار و ۸۶۸ نفر خدمات مشاوره حضوری ارائه شده است که این خدمات با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاورهای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی خانوادگی در جهت ارتقاء سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه شده است.
مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تعداد ۴۰ هزار و ۱۹ مشاوره تلفنی رایگان (خط تلفنی ۱۴۸۰) بهمنظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاوره انجام شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی مشاورهها به ترتیب شامل اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی _ بین فردی و مشکلات باهمسر بود گفت: همه تماسهای مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰،محرمانه و امن است و افراد میتوانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است، بصورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
محمدی فلاح افزود: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماسگیرندگان و گوناگونی مشکلات آنها، گاه ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روانشناختی و مشاوره مناسب،تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.
نظر شما