ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان ایجاد شده است گفت: این عدد برابر با ۸۰ درصد تعهد اشتغال امسال استان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز رحیم‌زاده با بیان اینکه برنامه دولت سیزدهم ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی جدید بوده افزود: بر همین اساس ایجاد ۲۰ هزار و ۵۶ فرصت شغلی بر اساس مسئولیت‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف در استان اردبیل برای سال ۱۴۰۲ هدف‌گذاری شده که ۲۰ درصد تعهد هنوز باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه اشتغال سال گذشته استان بیش از تعهد مورد نظر محقق شد گفت: با توجه به اینکه کمتر از سه ماه تا پایان سال باقی مانده، پیش‌بینی می‌شود که دستگاه‌ها با تلاش بیشتر میزان اشتغال باقی‌مانده از تعهد ۱۴۰۲ را نیز عملیاتی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: این اداره‌کل البته مسئولیت مستقیمی برای ایجاد اشتغال ندارد، بلکه مسئول نظارت بر عملکرد سایر دستگاه‌های تخصصی از جمله جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، پارک علم و فناوری و سایر دستگاه‌ها و نهادها به منظور بررسی و راستی‌آزمایی آمارهای مربوطه است.

رحیم‌زاده ادامه داد: در این راستا سامانه‌ای با عنوان رصد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعریف و به هر دستگاه نام کاربری اختصاص داده شده است تا اطلاعات شاغلان زیر پوشش خود را در آن ثبت کنند.

اردبیل جزو پنج استان برتر در بحث راستی‌آزمایی است

وی گفت: راستی‌آزمایی اطلاعات میزان اشتغال ایجاد شده که از سوی دستگاه‌های اجرایی وارد سامانه رصد می‌شود، با دقت صورت می‌گیرد تا میزان همخوانی آنها با واقعیت مورد بررسی قرار بگیرد که البته خود شامل سه مرحله است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: مرحله نخست راستی‌آزمایی پیامکی به شماره تلفن همراه فرد شاغل فرستاده می‌شود، مرحله دوم تماس تلفنی با فردی است که کد ملی‌اش در سامانه ثبت شده است و در مرحله سوم بازرسان به صورت فیزیکی به محل کار مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اردبیل جزو پنج استان برتر در بحث راستی‌آزمایی است، گفت: این اقدام البته از سوی شرکت‌های طرف قرارداد انجام می‌شود و در استان پنج شرکت با مراجعه به آدرس‌های اعلامی، بررسی و صحت‌سنجی اطلاعات را انجام می‌دهند.

رحیم‌زاده ادامه داد: اطلاعات مربوط به یک هزار و ۲۰۰ نفر برابر با ۷۰ درصد سهمیه اشتغال استان اردبیل تاکنون تایید شده است که البته این به معنای نادرست بودن ۳۰ درصد دیگر نیست و مواردی مانند نقص اطلاعات نیز در این بخش دسته‌بندی می‌شود تا در نهایت تعیین تکلیف شوند.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد، برابر با حدود ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر: 67231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =