۹۶ درصد بیمه‌شدگان اختیاری تأمین اجتماعی مردان هستند

بیمه‌شدگان اختیاری بخشی از افراد بیمه‌شده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را تشکیل می‌دهند که اکنون طبق آخرین داده‌های آماری ۹۶ درصد این گروه از جامعه هدف را مردان و تنها چهار درصد آنان را گروه بیمه‌شدگان زن به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین، براساس این آمارها در حال حاضر بیش از ۶۶۵ هزار و ۳۶۴ نفر از بیمه‌شدگان اختیاری مردان و ۲۴ هزار و ۶۴۰ نفر معادل چهار درصد هم زنان به شمار می‌روند.
با توجه به گسترش خدمات غیرحضوری سازمان تأمین ‌اجتماعی در سال‌های اخیر اکنون درخواست و ثبت‌نام
بهره‌مندی از بیمه اختیاری نیز به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که در این مدت به نوعی دریافت این خدمت در بیشترین موارد از روش حضوری صورت گرفته است.
در حال حاضر تعداد بیمه‌پردازی غیرحضوری و حضوری بیمه‌شدگان اختیاری در این داده‌های آماری مشخص شده است. براساس این اطلاعات، حدود ۷۱ درصد موارد پرداخت حق بیمه با آمار ۴۹۰ هزار و ۲۰۸ مورد به صورت حضوری انجام شد.
البته ۲۹ درصد موارد بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان اختیاری با ۱۹۹ هزار و ۷۹۶ مورد از طریق غیرحضوری بوده که در این راستا تلاش افراد بیمه‌شده باید بر پرداخت غیرحضوری این نوع اقدام باشد تا ضمن جلوگیری از حضور در شعب در کمترین زمان ممکن امکان پرداخت حق‌بیمه برای این افراد فراهم شود.

پرداخت حق بیمه افراد تبعی از بیمه‌شدگان اختیاری
همچنین برای افراد تبعی تحت پوشش بیمه اختیاری این اقدامات از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین ‌اجتماعی انجام شده است به گونه‌ای که تنها ۳۰ درصد به صورت غیرحضوری و ۷۰ درصد بیمه‌پردازی به صورت حضوری انجام می‌شود.
طبق این داده‌ها، یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۴۹ مورد از پرداخت بیمه ازافراد تبعی به صورت حضوری و ۴۸۷ هزار و ۶۵۰ مورد هم به صورت غیرحضوری پرداخت شده که باید ترغیب بیمه‌شدگان بر پرداخت غیرحضوری این نوع خدمت باشد.

کدام استان بیشتر بیمه‌پردازی غیرحضوری بیمه اختیاری را دارند
سازمان تأمین اجتماعی که اکنون به حدود ۴۷ میلیون بیمه شده و مستمری‌بگیر تحت پوشش خدمات و تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت را ارائه می‌دهد یکی از برنامه‌های تحولی و راهبردی خود را بر پرداخت غیرحضوری انواع خدمات هدف‌گذاری کرده تا مزایای این خدمت برای همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران خود سازمان به اثبات برسد.
به همین منظور در همه استان‌های کشور برنامه‌های تحولی این سازمان بیمه‌گر برنامه‌ریزی شده است و در حال حاضر در بخش بیمه اختیاری نیز به سمت ارائه خدمات غیرحضوری پیش رفته البته باید افراد بیمه‌شده از این خدمت به بهترین شیوه استفاده کنند.
براساس داده‌های آماری موجود در حال حاضر بیمه‌شدگان بخش اختیاری استان کرمانشاه بیشترین خدمات خود را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند به گونه‌ای که ۸۹ درصد خدمات بیمه‌پردازی این گروه از جامعه بیمه شده از طریق غیرحضوری و ۱۱ درصد به صورت حضوری انجام می‌شود.
همچنین استان‌های قم، اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، شرق تهران بزرگ، سمنان، کرمان و خراسان رضوی بیشترین سهم خدمات غیرحضوری در بخش بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان اختیاری را به خود اختصاص داده‌اند.
در این میان استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و خراسان جنوبی نیز به طور میانگین ۵۰ درصد خدمات غیرحضوری در بخش بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان اختیاری را دارند.

جدیدترین آمارهای مربوط به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی
جدیدترین داده‌های آماری سازمان تأمین اجتماعی تا پایان شهریور سال جاری نشان از وجود ۱۵ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۶۱۲ بیمه شده اصلی در این سازمان بیمه‌گر دارد که ۱۰ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۷۰ نفر از آنان جزء بیمه‌شدگان اجباری شامل شاغلان بخش‌های دولتی و خصوصی محسوب می‌شوند.
همچنین یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۸۴ نفر بیمه‌شده در بخش حرَف و مشاغل آزاد، ۶۰ هزار و ۱۵۷ نفر بیمه دانشجویان، ۴۹۱ هزار و ۸۳۲ بیمه‌شده زنان خانه‌دار، ۶۹۱ هزار و ۲۲۲ نفر بیمه‌شده اختیاری و ۲۰۱ هزار و ۵۴۹ بیمه‌شده در حوزه کافرمایان صنفی تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.
بر اساس آخرین داده‌های آماری حوزه تأمین‌اجتماعی نیز تعداد ۱۴۹ هزار و ۸۳۱ نفر در قالب بیمه‌های توافقی البته تا مردادماه سال ۱۴۰۲ بخشی از جامعه افراد تحت پوشش و ذی‌نفعان این سازمان را شامل می‌شوند.

کد خبر: 67370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =