۲۵۸ هزار بیمه شده اصلی، تحت پوشش تامین‌اجتماعی قم هستند

مدیرکل تامین‌اجتماعی قم گفت: ۲۵۸ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش این سازمان در سطح استان قرار دارند که از این تعداد یک هزار و ۷۸ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری و ۶۳ هزار و ۳۱۴ نفر مستمری‌بگیر این سازمان هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی قم، محمد عاشوری با اشاره به پرداخت چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ماهانه به مستمری‌بگیران استان افزود: پرداخت این مبالغ نیازمند وصول به موقع منابع مورد نیاز است که تحقق این تعهد مهم برای سازمان ، مستلزم همکاری کارفرمایان استان در پرداخت به موقع حق بیمه به مجموعه تامین‌اجتماعی است.

وی با اشاره به نقش تامین‌اجتماعی در ایجاد امنیت و عدالت اجتماعی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم این سازمان، انجام تکالیف حمایتی خود در قبال کارگران و کارفرمایان تحت پوشش است و رویکرد سازمان مبتنی بر تلاش همه جانبه برای تداوم و استمرار حیات کارگاه‌ها و جلوگیری از ایجاد رکود در چرخه تولید است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی قم با بیان اینکه رسالت تامین‌اجتماعی ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای بیمه‌شدگان در دوران اشتغال و مستمری‌بگیران و بازنشستگان در دوران فراغت از کار است افزود: ۳ هزار و ۸۷۵ نفر قالیباف، ۳ هزار و ۶۲۴ کارفرمای صنفی، ۳۴ زنبوردار، ۱۵ باربر و ۱۰۸ خادم مسجد نیز به عنوان بیمه شدگان خاص تحت پوشش این سازمان هستند.

عاشوری گفت: ۶۳ هزار و ۵۴۸ بیمه شده خاص در قم وجود دارد و اکنون بیش از ۸۴۳ هزار نفر معادل ۵۹ درصد جمعیت قم، تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند .

وی بیان کرد: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از دستاوردهای مهم این سازمان است که بر سه قشر دانشجویان، زنان خانه‌دار و دختران تحت پوشش تمرکز دارد، به نحوی که دانشجویان می‌توانند از دفترچه‌های درمانی پدر استفاده و مبلغ محدودی بابت حق بیمه بازنشستگی پرداخت کنند و در زمان فارغ التحصیلی از سوابق بیمه بهره‌مند شوند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی قم با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۶۶۲ کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند، افزود: کارکنان ۱۵ هزار و ۶۷۸ واحد کارگاهی فعال تحت پوشش تامین‌اجتماعی و از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند

عاشوری گفت: در مجموع ۸۴۳ هزار و ۲۵۹ نفر از جمعیت قم تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

تامین اجتماعی در استان قم با ۴ شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری، ۵ کارگزاری رسمی و ۴ مرکز درمانی ملکی خدمات مختلف بیمه ای و درمانی ارائه می دهد.

هم اکنون این اداره کل ۵۴ خدمت خود را بصورت غیرحضوری و در سامانه es.tamin.ir به مخاطبان خود عرضه می‌کند.

کد خبر: 67387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =