بورس تحت تاثیر ریسک‌های سیستماتیک در مسیر نزول

روز چهارشنبه «بیست و هفتم دی‌ماه» شاخص کل بورس با کاهش نزدیک به هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۸۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۹۹۲ واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۸۵ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن اما با رشد ۶۹۷ واحدی در محدوده ۷۶۲ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۸ میلیارد ورقه سهم طی ۳۶۴ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۱ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای سرمایه‌گذاری امید و صنایع سیمان دشتستان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی، ‌مخابرات ایران و پالایشگاه نفت تهران بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با کاهش ۳۷ واحدی در محدوده ۲۶ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۱ میلیارد ورقه اوراق بهادار طی ۲۴۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۹.۷ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، بیمه سامان وسرمایه‌گذاری مسکن پردیس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای صبا فولاد خلیج‌فارس، پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی تندگویان، نیان الکترونیک و بهمن دیزل بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

بورس این روزها تحت تاثیر ریسک‌های سیستماتیکی که بر آن سایه افکنده در یک روند فرسایشی و نزولی قرار گرفته است. به نظر می‌رسد حداقل در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار رشد از بورس را داشت. با توجه به اینکه نقدنگی هوشمند در حال حاضر در بازارهای موازی از جمله طلا حضور دارد، بعد از تعیین تکلیف این ریسک‌های سیستماتیک باید منتظر تعیین روند حرکتی بازار سهام باشیم. تا آن موقع بسیاری از اهالی بازار سهام ترجیح می‌دهند، نظاره‌گر باشند تا ببینید اوضاع بورس به چه سمت و سویی خواهد رفت.

کد خبر: 67480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =