فراگیری مهارت‌های کارآفرینی توسط۲۵۰ نوجوان در هشت باشگاه فعال گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در هشت باشگاه‌ کارآفرینی گیلان که از سال ۹۸ در گیلان راه‌اندازی شده ۲۵۰ نوجوان از شهرستان‌های رشت، لاهیجان، بندرانزلی، صومعه سرا و ماسال مهارت‌های لازم را فرا گرفتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیاوش آقاجانی گفت: مهمترین مهارت‌هایی که نوجوانان در هشت باشگاه فعال استان فراگرفته و تمرین می‌کنند، مشاهده‌گری، پرسش‌گری، آزمایش‌گری، تفکر پیوندی، تفکر انتقادی، کار تیمی، شبکه‌سازی، نفوذ و اقناع، تخیل و معناسازی، طراحی انسان محور وخلق بازار است.

وی با بیان اینکه طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان برای افراد در رده سنی ۱۲ تا ۲۱ سال بر اساس الگوهای آموزشی بین‌المللی طراحی و بومی‌سازی شده است افزود: دراین باشگاه طبق تئوری یادگیری مبتنی بر تجربه (Experiential Learning) نقش معلم (رهیار) از ارائه دهنده صرف محتوا به نقش تسهیلگر فرآیند یادگیری عملی تغییر یافته و نوجوان به عنصر اصلی یادگیری ارتقاء می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هدف اصلی از راه‌اندازی باشگاه کارآفرینان را پرورش مهارت‌های نرم کارآفرینی و تقویت نگرش کارآفرینانه نوجوانان عنوان کرد و گفت: آشناسازی مربیان، معلمان، دبیران و دانشجویان با مباحث کارآفرینی، تغییر روش‌های تدریس متناسب با مبانی کارآفرینی با هدف افزایش توانایی‌های کارآفرینانه نوجوانان، آشنا کردن خانواده‌ها با مباحث کارآفرینی به منظور تربیت نوجوانان در محیط خانواده است.

وی ادامه داد: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون هشت فرد حقیقی و حقوقی در شهرهای رشت، لاهیجان، بندرانزلی، صومعه سرا و ماسال موفق به دریافت مجوز در زمینه‌های خدمات کارآفرینی دیجیتال، ویژه کودکان و نوجوانان، آموزشهای کارآفرینی، گردشگری، صنعت، آموزشی و خدماتی از این اداره کل شده‌اند.

آقاجانی با بیان اینکه این باشگاه‌ها یک نهاد کارآفرینی است که وظیفه ارائه آموزش‌های نظری و عملی کارآفرینی به جامعه دانش‌آموزی کشور را بر عهده دارد گفت: درحال حاضر سیستم آموزشی کشور به گونه‌ای است که تقویت و ایجاد ویژگی‌های کارآفرینی و شخصیت کارآفرینانه چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و این امر نیازمند مداخله دولت و بخش غیردولتی دراین عرصه است.

وی افزود: علاقمندان برای دریافت مجوز فعالیت در این حوزه نخست باید در درگاه صدور مجوزها به آدرس G۴B.ir ثبت نام کرده و مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی را اخذ کرده و سپس به سامانه bashgah-nojavan.com مراجعه و اطلاعات درخواستی را تکمیل کرده و در دوره آموزشی مربوطه شرکت کنند.

آقاجانی بیان کرد: این افراد می‌توانند پس از اخذ تاییدیه از موسسه کار و تامین‌اجتماعی به اداره توسعه کارآفرینی استان گیلان مراجعه و رزومه‌ای از فعالیت خود درباره آموزش و فعالیت‌های کارآفرینی ارائه کنند.

کد خبر: 67493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =