پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال خانگی در قم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم از پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال خانگی در استان خبر داد و گفت: از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌ داده‌شده در بخش اشتغال خانگی به این استان ۳۰۰ میلیارد ریال همچنان در بانک‌ها معطل است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، وحید وزیری راد با بیان اینکه بانک‌های عامل استان قم باید طی دو ماه آینده بقیه رقم تخصیص یافته را به متقاضیان پرداخت کنند افزود: سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال به‌عنوان یکی از عوامل مهم در عدم رونق تولید است و عملکرد ضعیف برخی از بانک‌های قم در این زمینه به‌صورت مکتوب به مدیریت استان ارسال شده‌است.

وی با اشاره به رتبه سی و یکم استان قم در جذب تسهیلات اشتغال، گفت: عدم پرداخت تسهیلات پیش‌بینی‌شده توسط بانک‌ها در زمان مقرر عامل مهم در این مساله است. همچنین بسیاری از واحدهای تولیدی و اشتغال‌آفرین استان قم نیز اطلاعات شاغلان جدید را در سامانه‌های مربوط به رصد اشتغال کشور ثبت نکرده‌اند که این نیز به نوبه خود در قرار گرفتن استان قم در رتبه سی و یکم اشتغال کشور مؤثر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم بیان کرد:‌۳۲ دستگاه در مساله مربوط به رصد اشتغال و ثبت اطلاعات لازم مسئولیت و رسالت قانونی دارند که تعدادی از آنها در واردکردن اطلاعات موردنظر کوتاهی داشته‌اند.

اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم برای حمایت از مشاغل خانگی در استان علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی، انجام اقداماتی همچون ارائه مشاوره‌های تخصصی به فعالان عرصه مشاغل خانگی،‌ برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه محلی به‌منظور ارائه محصولات مشاغل خانگی و تلاش برای افزایش سقف اعتبارات در این بخش، تفاهم‌نامه همکاری با مراکز علمی و فنی و حرفه‌ای در راه توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بهره‌مند از تسهیلات مشاغل خانگی و بازاریابی برای محصولات تولید شده در این بخش را نیز در دستور کار دارد.

موارد شغلی ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان که در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت می‌شود، همراه با بیمه است.

کد خبر: 67699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =