مجتمع‌های «شوق زندگی» در ۶ استان راه‌اندازی شد

معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از راه‌اندازی مجتمع‌های «شوق زندگی» در استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، ایلام، مرکزی، گلستان خبر داد و گفت: این مجتمع‌ها در گام نخست در همه مراکز استان‌های کشور و بعد از آن در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، «سید علی کاظمی» درباره راه‌اندازی مجتمع‌های «شوق زندگی» برای حمایت از کودکان آسیب‌دیده و در معرض آسیب، افزود: آسیب‌های اجتماعی سر منشاء و ریشه بسیاری از مفاسد و جرایم محسوب و کاهش و کنترل آن همواره از انتظارات جدی رهبر معظم انقلاب از دستگاه‌های اجرایی و نخبگان بوده و از برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان کشور است.

کاظمی اضافه کرد: در پی برگزاری این نشست، جلساتی در راستای وظایف سازمان بهزیستی درج شده در ماده واحده تشکیل سازمان بهزیستی(مصوب ۱۳۵۹) و در جهت اجرای کامل‌تر قانون حمایت از اطفال و نوجوانان(مصوب ۱۳۹۹) به ویژه ماده۶ و قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوب ۱۳۹۲ در سطح استان تهران برگزار شد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: مجتمع شوق زندگی حضرت آمنه(س) با محوریت سازمان بهزیستی و با حضور وزیر دادگستری، معاون راهبردی قوه قضاییه، دادستان عمومی و انقلاب تهران و سایر مسئولان مرتبط کشوری در شیرخوارگاه حضرت آمنه(س) شهر تهران راه‌اندازی شد.

اقدامات، اهداف و جامعه هدف مجتمع‌های شوق زندگی

کاظمی درباره اینکه مجتمع‌های شوق زندگی چه اقداماتی انجام می‌دهند، چه اهدافی را دنبال می کنند و به طور مشخص جامعه هدف آنها چه افرادی هستند؟، گفت: این مجتمع‌ها برای ارائه خدمات اجتماعی و با همکاری دادستانی در استقرار دادیار در مجتمع که به صورت متمرکز صورت می پذیرد، محیطی خلاق، نوآورانه و دوستدار کودک، الگویی مشارکت‌جو و هم‌افزا بر پایه همکاری جمعی با رویکرد مواجهه‌ کنشی، فعال و بهنگام با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریت شهری و تشکل‌های مردمی را ایجاد می‌کند.

معاون وزیر دادگستری افزود: این مجتمع‌ها با هدف ارائه الگوی نوآورانه، هم‌افزا و جامع به منظور حمایت موثر از اطفال و نوجوانان در وضعیت مخاطره‌آمیز، دختران آسیب‌دیده یا در معرض آسیب تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اقدامات این مجتمع انسجام‌بخشی، هماهنگی و پیگیری اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌های ذیربط در زمینه حمایت از گروه‌های هدف و ایجاد ظرفیت برای شبکه‌سازی و جلب مشارکت مردم و نهادهای مردمی محقق می‌شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک درباره افق پیش روی مجتمع‌های شوق زندگی افزود: اکنون با تلاش‌های جمعی مرجع ملی حقوق کودک، سازمان بهزیستی، دادستانی کل کشور و همکاری و مشارکت سازمان اجتماعی کشور تلاش می‌شود تا جنبه‌های تنظیم مقررات همچنین ایجاد سازوکار تنظیم گری برای ایجاد وحدت رویه و مدل‌های تاسیس این مراکز آماده شود و در گام نخست همه مراکز استان‌های کشور این مجتمع را با تعامل درون استانی ایجاد کنند و بعد از آن استانداری‌ها در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر به تشخیص شورایی در سطح ملی به ایجاد این مراکز مبادرت ورزند.

کد خبر: 67851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =