افتتاح اولین کاریابی بین‌المللی همزمان با دهه مبارک فجر در یزد

اولین کاریابی بین‌المللی همزمان با دهه مبارک فجر در استان یزد با حضور مدیران استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، محمدرضا فلاحتی در آیین افتتاح اولین کاریابی بین المللی در استان، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، گفت: موسسات کاریابی بین‌المللی به عنوان یکی از مراجع غیردولتی محسوب می‌شوند که افراد را برای پیدا کردن کار در کشور مورد نظر، هدایت و راهنمایی می‌کنند؛ قراردادی با فرد متقاضی تنظیم می‌کنند که پیرو آن موسسات موظف به پیدا کردن شغل مورد نظر در یک کشور مخصوص هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد درباره وظایف این کاریابی بین المللی بیان کرد: ثبت‌نام از متقاضیان کار جهت بکارگماری در بازار کار خارجی، مشاوره شغلی و حرفه‌ای به جویندگان کار در خارج از کشور، شناخت بازار کار خارجی و کسب فرصت‌های شغلی مناسب در خارج ازکشور به منظور اعزام نیروی کار واجد شرایط از جمله وظایفی است که این کاریابی متعهد به انجام آنهاست.

وی اشاره‌ای هم به آمار کلی کاریابی در استان یزد داشت و ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۵۴ کاریابی داخلی در استان دارای مجوز هستند که از این بین ۱۷ مجوز به نام زنان و ۳۷ مجوز به نام مردان ثبت شده است. همچنین ۳۱ مجوز به صورت فیزیکی، ۷ مجوز صرفاً مجازی و ۱۶ مجوز فیزیکی- مجازی برای متقاضیان صادر شده است.

فلاحتی با اشاره به کاهش مدت زمان صدور مجوز جهت راه‌اندازی کاریابی گفت: با هدف بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور فرآیند مجوز کاریابی‌های غیردولتی داخلی، صدور مجوز مراکز کاریابی ظرف مدت ۱۰ روز کاری انجام و کلیه مراحل مرتبط با صدور مجوز الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورت عدم بررسی پس از ۱۰ روز مجوز به صورت خودکار صادر می شود؛ متقاضیان دریافت مجوز تاسیس کاریابی های غیردولتی داخلی برای ثبت نام درخواست خود می‌توانند به نشانی اینترنتی karyabi-mojavvez.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

هم اکنون در کشور ۱۷۵ کاریابی بین‌المللی مشغول به فعالیت هستند که در استان یزد اولین کاریابی خارجی به نام «کاریاب» به مدیریت فریبا توانگر با کشور هدف استرالیا همزمان در دهه فجر افتتاح شد.

کد خبر: 68033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =