اشتغالزایی بیش از ۳۵۰۰ نفر در سمنان با وام مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در دولت سیزدهم موجب اشتغالزایی برای سه‌هزار و ۶۷۰ نفر در استان شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، جعغر کاشانی با بیان اینکه دو هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش مشاغل خانگی از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون به استان سمنان اختصاص یافت گفت: یکهزار و ۴۴۶ میلیارد ریال سهمیه استان سمنان مربوط به تسهیلات مشاغل خانگی در ۱۴۰۲ است که بیش از ۷۵ درصد از آن جذب شد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند طبق رسته‌های تعریف شده، مشمولان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی و افراد متقاضی را برای دریافت وام معرفی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه افراد مهارت آموخته و دارای گواهینامه فنی و حرفه‌ای می‌توانند با تشکیل پرونده، درخواست دریافت تسهیلات مشاغل خانگی خود را ثبت کنند گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی ابتدا باید مجوز مشاغل خانگی را از طریق دستگاه‌های متبوع دریافت کنند و سپس مراحل بعدی مربوط به دریافت تسهیلات را پیگیر شوند.

نرخ بیکاری استان سمنان در پاییز ۱۴۰۲، با ۱.۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۵.۸ درصد رسید.

بر پایه داده‌های مرکز آمار ایران، پس از استان‌های مازندران با نرخ ۵.۱ درصد، خراسان رضوی با نرخ ۵.۳، تهران با ۵.۴ درصد، خراسان جنوبی با نرخ ۵.۵ درصد و ایلام با نرخ ۵.۷ ، سمنان با نرخ ۵.۸، کمترین نرخ بیکاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ تجربه کرد.

مرکز آمار ایران درباره شاخص نرخ بیکاری سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که نرخ بیکاری در سال گذشته با کاهش ۲ دهم واحد درصدی به ۹ درصد رسید. نرخ بیکاری ۱۴۰۰ بالغ بر ۹.۲ درصد بود و بررسی استانی نرخ بیکاری در کل کشور نشان می‌دهد، طی سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری در ۲۳ استان تک‌رقمی شد و پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان سمنان با نرخ ۶.۴ درصد ثبت شد.

کد خبر: 68544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =