تحقق ۱۱۳ درصدی تعهد اشتغال کرمان در سال جاری

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کرمان در حوزه ایجاد اشتغال پایدار کشور در ردیف چهار استان برتر قرار گرفت گفت: تعهد اشتغال کرمان در سال جاری ۱۱۳ درصد محقق شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار در ششمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان با بیان این مطلب افزود: برخی دستگاه‌ها با وجود اشتغالزایی، آن را در سامانه رصد ثبت نکردند لذا تا پایان سال حتما میزان اشتغال ثبت شود، در غیر این صورت به ظرفیت‌های استان کرمان ضربه می‌زند در حالی که به این تعهدات عمل شده است.

وی افزود: آمار اشتغال تایید نشده باید به سرعت تعیین تکلیف شود و خود اداره کار نیز در این حوزه باید آمار خود را تعیین تکلیف کند.

استاندار کرمان بیان کرد: یک هزار نفر اشتغال توسط شرکت گهرزمین در بردسیر ایجاد شده و معدن درآلو ۵۰۰ تا ۶۰۰ اشتغال ایجاد کرده اما ثبت نشده است و این آمار باید به میزان اشتغال استان وارد شود.

وی ادامه داد: اشتغال پایدار با درآمد بالا در استان کرمان اتفاق افتاده اما ثبت در سامانه نمی شود و در این باره می توان از تامین‌اجتماعی کمک بگیریم.

رتبه چهارم کرمان در امنیت سرمایه‌گذاری و محیط کسب و کار

فداکار با بیان اینکه استان کرمان جایگاه چهارم کشوری را برای نخستین‌ بار در محیط کسب و کار کسب کرد افزود: رتبه چهارم امنیت سرمایه‌گذاری توسط استان کرمان محصول تلاش جمعی بوده و مربوط به یک دستگاه و یا یک فرد نیست لذا دستگاه‌های مختلف در این بخش پای کار بودند.

وی با اشاره به بهبود فضای استان کرمان در سرمایه‌گذاری گفت: در زمینه رفع مشکلات پروژه‌ها ورود کردیم به عنوان نمونه مشکل پروژه‌ای با سرمایه‌گذار خارجی را به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رییس کل دادگستری کرمان به صورت میدانی رفع کردیم.

استاندار کرمان اضافه کرد: در این باره حمایت از سرمایه‌گذاران زمینه افزایش رتبه محیط کسب و کار را در استان کرمان محقق کرده، ضمن آنکه انگیزه‌ای برای سایر سرمایه‌گذاری‌ها ایجاد کرده است.

همچنین در این نشست وضعیت اشتغال، پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، فضای کسب و کار و روند توسعه در استان کرمان بررسی شد.

کد خبر: 68785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =