ایجاد بیش از یک هزار و ۶۰۰ شغل توسط تعاونی‌های خراسان‌شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از ایجاد یک‌هزار و ۶۵۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در حوزه‌های مختلف توسط شرکت‌های تعاونی استان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی اسلام خواه بیان کرد: ۴۸ شرکت تعاونی در این بازه زمانی در خراسان شمالی تاسیس شد و با ثبت تعاونی‌های جدید شمار این شرکت ها به یک‌هزار و ۷۵۸ مورد در استان افزایش یافت.

وی با اشاره به مزایای ایجاد اشتغال و تولید ثروت از طریق تعاونی‌ها، گفت: با تجمیع سرمایه‌های خرد و توان جمعی در سطح استان می‌توان شرکت‌های تعاونی تاسیس کرد که ضمن ایجاد اشتغال‌های پایدار و ارزان، سرمایه‌های کلان به وجود آورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های خوب استان در بخش کشاورزی از مردم انتظار می‌رود با تشکیل شرکت‌های تعاونی در این حوزه، ضمن استفاده از توانمندی‌های بومی در تولید با کیفیت و ایجاد اشتغال از حمایت‌های بخش تعاون بهره‌مند شوند.

اسلام‌خواه با بیان اینکه این اداره کل بیش از ۲۰ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف منعقد کرده است، گفت: در راستای سند توسعه تعاون، تفاهم‌نامه‌ای با استانداری خراسان شمالی منعقد شده است و در این زمینه تلاش می‌شود تا با شناسایی ظرفیت‌ها و رسته های اولویت‌دار استان برای تکمیل زنجیره ارزش آن گام‌های موثر برداشته شود.

وی افزود: تلاش می‌شود تا در قالب تفاهم‌نامه همکاری با ستاد نهضت احیای واحدهای اقتصادی با رویکرد احیا، نوسازی و فعال‌سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال در اولویت قرار گیرد.

سهم اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است و سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر: 68787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =