حضور مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در دوره‌های مهارت‌آموزی الزامی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در چهارچوب تفاهمنامه سه جانبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های آموزش فنی و حرفه ای و تامین اجتماعی، افرادی که مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند، ملزم به حضور در دوره‌های مهارت آموزی شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی با بیان این مطلب افزود: به موجب این تفاهم‌نامه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ملزم شده‌اند مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را که حداقل ۶ ماه از مدت دریافت مقرری بیکاری آنان باقی مانده است، بر اساس سن، جنس، رشته تحصیلی، مهارت و شغل قبلی طبقه‌بندی کرده و متناسب با نیاز بازار کار منطقه و تقاضای کارفرمایان برای نیروی کار، برای گذراندن آموزش‌های مهارتی به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی کنند.

وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز باید دوره‌های آموزش مهارتی ویژه مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را با هدف فراهم آوردن زمینه اشتغال مجدد آنها، متناسب با فرصت‌های شغلی مورد نیاز بازار کار هر منطقه و نیز تقاضای کارفرمایان برگزار کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین سازمان تأمین‌اجتماعی بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد شده است با اخذ مستندات هزینه‌کرد، هزینه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای موضوع این تفاهم‌نامه را از محل اعتبارات بیمه بیکاری هر ۶ ماه یک بار به حساب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای واریز کند.

سلامی با بیان اینکه بیمه بیکاری به عنوان یکی از حمایت‌های تأمین اجتماعی است که طبق مقررات به بیمه‌شده‌ای که بدون میل و اراده بیکار شده و آماده کار است پرداخت می‌شود گفت: مدت زمان دریافت بیمه بیکاری، از ۳۶ ماه برای افراد مجرد و ۵۰ ماه برای بیمه‌شده‌های متأهل و متکفل بیشتر نیست.

وی بیان کرد: ۷۸۷ نفر در این استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که از این تعداد، ۱۴۰ نفر برای فراگیری آموزش‌های مهارتی به فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

کد خبر: 68858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =