کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار استان کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی کارگاه‌های پرخطر توسط بازرسان کار به عنوان یک اولویت کاری، از کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار در استان، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در گردهمایی سالیانه بازرسان کار استان کرمانشاه که در سالن آمفی تئاتر مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت(نازگل) برگزار شد با بیان این که بر اساس مفاد قانون کار، کارگاه‌های پرخطر توسط بازرسان کار شناسایی و به طور مرتب بازدید می‌شود گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با استفاده از ظرفیت بازرسان کار تعداد ۸ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار انجام داده است.

وی افزود: آموزش ایمنی کار به منظور ارتقای فرهنگ ایمنی به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای ایمن‌سازی محیط کار، ارتقای بهره‌وری و صیانت از منابع انسانی و مادی کشور همواره سرلوحه ماموریت‌های اصلی معاونت روابط کار اداره کل قرار داشته است.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر بحث پیشگیری از حوادث کار و پیروی از آیین‌نامه‌های قانونی، از جمله اهداف بازرسان کار به شمار می‌رود که نه تنها در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث موثر است، گفت: به دلیل منافع بلندمدت اجتماعی و اقتصادی نظیر حفظ نیروی کار و افزایش کیفیت تولید موجب ایجاد انگیزه در کارفرمایان می‌شود.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی توسط بازرسان کار از کارگاه‌های سطح استان به منظور نظارت بر حفظ و صیانت از نیروی کار انجام و حدود ۱۵ هزار ابلاغیه رفع نواقص به کارگاه‌ها ارائه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، ادامه داد: برابر آمارها، حدود ۲۸۱ کمیته حفاظت فنی در سطح استان و در سطح کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر به منظور حفاظت از نیروی کار تشکیل شده که با این اقدام، ضمن خودارزیابی در کارگاه، از نیروی کار و سرمایه‌های مجموعه صیانت می‌شود.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر شمار بازرسان کار در استان ۱۹ نفر است، گفت: درصدد هستیم با همین ظرفیت بهترین صیانت از نیروی کار را در کارگاه‌های استان داشته باشیم.

وی افزود: همکاری نهادهای نظارتی مسئول و همچنین مشارکت کارفرمایان به منظور ارتقای ایمنی نیروی کار در استان و افزایش بازرسی‌های ایمنی از واحدهای تولیدی و صنعتی منجر به کاهش حوادث ناشی از کار خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: انجام بازرسی‌ از کارگاه‌های پرخطر، افزایش تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، اعمال ماده ۱۰۵ در کارگاه‌های حادثه‌آفرین و پرخطر و خودارزیابی ایمنی در واحدهای اقتصادی از جمله برنامه‌های اداره بازرسی کار اداره کل به شمار می‌رود که در همین راستا با اعمال ماده ۱۰۵ قانون کار با کارگاه متخلف برخورد قانونی انجام می شود.

احمدی یادآور شد: طبق اصل ۹۵ قانون کار، مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار برعهده کارفرما بوده و وی موظف است به کارگران خود ابزار و تجهیزات کاری لازم را به منظور حفظ سلامت و ایمنی نیروی کار ارائه کند.

کد خبر: 68952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =